کد خبر: ۵۱۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶ 22 October 2017
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: پتانسیلهای بالقوه این استان در زمینه صادرات و نیاز کشورهای همسایه به کالاهای تولیدی ایران نیازمند توجه ویژه برای بهره گیری از این ظرفیت و قابلیت هاست.
غلامعلی گنجعلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک 29 مهر ماه روز ملی صادرات اظهار داشت: از آنجایی که در بخش تجارت نگاه دولت صادرات گراست بر همین اساس از کالاهای صادراتی به جز چند قلم خاص هیچ گونه عوارضی دریافت نمی شود.
وی تاکید کرد: این توان در استان وجود دارد که ظرفیت هایی را ایجاد کنیم تا کالاهای صادراتی سایر استانها در سیستان و بلوچستان بسته بندی و با ارزش افزوده از استان صادر شوند.
معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان گفت: هم اینک هفت بازارچه های مرزی گمشاد، میلک، میرجاوه، جالق، کوهک، پیشین و ریمدان در استان فعال هستند.
وی افزود: همچنین پنج بازارچه جدید تخت عدالت، بش دلبر، شاه گل، جالق و میل 106 سراوان نیز مصوب شده اند که بزودی فعالیت در خصوص ایجاد زیر ساختها در این بازارچه ها آغاز تا هر چه سریعتر به بهره برداری برسند.
گنجعلی گفت: بازارچه های مرزی استان رویکرد صادراتی دارند به گونه ای که بیشتر کالاها از بازارچه های مرزی صادر می شوند.
وی وجود 6 گمرک میلک، میرجاوه، زاهدان، پیشین، چابهار و سراوان را از جمله قابلیت های سیستان و بلوچستان در زمینه صادرات ذکر کرد.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در کارگروه روز ملی صادرات 14 صادر کننده نمونه استانی پس از ثبت نام و بررسی های لازم انتخاب شدند که بزودی در همایش استانی بیست و یکمین سالروز ملی صادرات با حضور مقامات کشوری و استانی از آنان تقدیر خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار