رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان و بلوچستان:
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان و بلوچستان گفت: 17 دستگاه دولتی به طور مستقیم در انتظام بخشی فرهنگ ترافیک در جامعه نقش دارند و اگر هر کدام از ادارات دولتی نقش خود را در این راستا به خوبی انجام دهند، شاهد پیشرفت زیرساخت‌ها و تجهیزات ترافیکی و کاهش جرایم در ترافیک خواهیم بود.
کد خبر: ۵۱۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹ 04 November 2017

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان سرهنگ علی نام درست در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن مانیتورینگ ستاد انتظامی استان برگزار شد، اظهار داشت: به وسیله سامانه هوشمند ثبت تخلفات پلیس راهنمایی و رانندگی در شهرستان زاهدان ۱۳ هزار مورد تخلف ثبت و اعمال قانون شده است که از این آمار 11 هزار مورد مربوط به سرعت غیر مجاز در معابر شهری می باشد و این سامانه باعث کاهش 29 درصدی تصادفات فوتی در داخل شهر زاهدان شده است.
وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک سامانه مانیتورینگ شهرداری در حال راه اندازی می باشد، تصریح کرد: شناسایی گره‌های ترافیکی، خودروهای دارای پلاک مخدوش و اعزام سریع واحدهای گشتی جهت بررسی تصادفات توسط پایش تصویری این سامانه هوشمند انجام می شود.
این مقام انتظامی تصریح کرد: واحد شماره‌گذاری پلیس راهور در شش ماهه اول سال جاری اقدام به تعویض پلاک، نقل و انتقال، شماره گذاری و استعلام مراجع قضایی ۱۷ هزار و ۹۵۹ خودرو و 4 هزار و 225 موتورسیکلت کرده است.
سرهنگ نام درست اظهار داشت: 17 دستگاه دولتی به طور مستقیم در انتظام بخشی فرهنگ ترافیک در جامعه نقش دارند و اگر هر کدام از ادارات دولتی نقش خود را در این راستا به خوبی انجام دهند، شاهد پیشرفت زیرساخت‌ها، تجهیزات ترافیکی و کاهش جرایم ترافیکی خواهیم بود.
رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: بیشترین تصادفات درون شهری در روزهای شنبه، یکشنبه و سه شنبه در ساعت ۱۸ تا ۲۰ بوده است و این امر به دلیل افزایش تردد و کاهش افق دید به علت روشنایی کم معابر صورت پذیرفته است.
وی با بیان اینکه این نشست با هدف دعوت و همکاری از اصحاب رسانه در بخش ارتقاء فرهنگ ترافیک می باشد، اظهار داشت: رسانه‌ها می‌توانند در آموزش رفتارهای صحیح ترافیکی و نهادینه شدن مقررات راهنمایی و رانندگی در جامعه همکاری تنگاتنگی با پلیس راهور داشته باشند.
رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان در ادامه بیان داشت: تصادفات هم قابل پیش‌بینی و هم قابل پیشگیری است و جهت کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن به یک عزم ملی و والا نیازمند می باشیم و می توانیم با همکاری و فرهنگ سازی در جامعه این معضل اجتماعی را کاهش دهیم.
سرهنگ علی نام درست در پایان با اشاره به اینکه سالیانه بیش از ۱۸ هزار نفر از هموطنان و تعداد قریب به ۳۵۰ هزار نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست می‌دهند و مجروح می‌شوند، خاطرنشان کرد: پلیس راهور با همکاری اصحاب رسانه می تواند به اهداف ارتقاء فرهنگ ترافیکی، کاهش حوادث ترافیکی و تسهیل در فرآیند عبور و مرور دست یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار