کد خبر: ۵۱۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲ 02 November 2017
فاز اول پتروشیمی مکران با ۸۰۰۰ فرصت شغلی ۲ سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ۲ پروژه بزرگ گازرسانی به چابهار و افتتاح فاز اول شرکت "نگین مکران" سال ۹۸ محقق می‌شود.
عبدالرحیم کردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چابهار با تشریح آخرین اقدامات در شهرک پتروشیمی "نگین مکران" اظهار داشت: پروژه شهرک پتروشیمی "نگین مکران" چابهار با تولید سالانه 8.5 میلیون تن متانول در فاز اول و با سرمایه‌گذاری 18 میلیارد دلاری بخش خصوصی در پیکره هشتم منطقه آزاد چابهار در حال احداث است که پیش‌بینی می‌شود فاز اول آن تا اواسط سال 98 به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به هدف‌گذاری نهایی برای تولید سالانه 25 میلیون تن محصولات پتروشیمی در چابهار، افزود: عملیات اجرایی پتروشیمی نگین مکران سال 91 و در قالب 3 فاز آغاز شده که برآورد اولیه برای به اتمام رسیدن همه فازهای آن برای تولید 25 میلیون تن محصولات پتروشیمی 10 سال است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در فاز اول شهرک پتروشیمی 4 مجتمع تولید متانول ساخته می‌شود که برای بیش از 8000 نفر در 15 شرکت زیرمجموعه فاز اول اشتغال‌زایی می‌شود.

کردی با اشاره به صادرات 22 میلیون تن محصولات پتروشیمی به خارج از کشور از راه بندر چابهار، تصریح کرد: قرارداد اختصاص 20 هکتار زمین در بندر "شهید بهشتی" چابهار برای احداث مخازن و پایانه‌ها به صورت اجاره به مدت 20 سال بین سازمان بنادر و شرکت پایانه‌های نگین مکران منقعد شده است.

رئیس هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان‌ اینکه خوراک اصلی مجتمع پتروشیمی چابهار از نیروگاه گاز ایرانشهر تامین می‌شود، گفت: عملیات اجرایی خط انتقال گاز ایرانشهر- چابهار با اعتباری بالغ بر یک هزار و 100 میلیارد تومان از طریق منابع داخلی شرکت پتروشیمی نگین مکران به طول 290 کیلومتر  از اسفندماه 95 آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا بهار 98 به چابهار برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار