کد خبر: ۵۱۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ 03 November 2017
 استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید به اینکه دستگاههای با رویکرد آموزشی باید دارای سند مهارتی و راهبردی در حوزه اشتغال باشند،تصریح کرد: یک نسخه واحد در کل کشور نمی تواند مهارت و اشتغال را پاسخگو باشد .
علی اوسط هاشمی در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با موضوع بررسی سند راهبردی مهارت استان که در استانداری برگزار شد، گفت: سند راهبردی مهارت استان به عنوان پایلوت در کشور و در سیستان و بلوچستان تهیه شده است که نیاز است با اعمال کارشناسی ، نواقص آن جهت اجرا برطرف گردد.

وی جذب سرمایه گذاران و تکریم کارآفرینان را ضرورت ملی خواند و افزود: نیاز هست نگاه جدیدی به نقش کارآفرینی داشته باشیم و با تربیت نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده بستر جذب سرمایه گذاران را فراهم نماییم.

هاشمی پایه و اساس تحول در وضع موجود را آموزش نیروی انسانی و تغییر نگرش عنوان کرد و افزود: باید جامعه شناختی درست از رفتارها، خواسته ها و مطالبات برای ایجاد علاقه در کارجویان نسبت به کسب مهارت صورت بگیرد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: جذب نیروی کار ماهر با رویکرد بهره وری و استفاده بهینه از منابع، دو عنصر اساسی است که بدون مهارت آموزی ممکن نیست و احساس نیاز در کار آفرینان در این بخش جدی است.

وی خروجی طرح ایران مهارت را تربیت کارآفرین و نیروی کارگر ماهر دانست و گفت:فرهنگ اشتغال دولتی در کشور ما به دلیل وابستگی به سازمانها و نهادهای دولتی ضعیف است.

استاندار خواستار تهیه پیوست آموزش و پرورش سند راهبردی مهارت استان شد و تصریح کرد: سنجش،پایش و نظارت بر این سند مهم ضرورت دارد و وظایف هر دستگاه نیز مشخص شود.

هاشمی تاکید کرد:باید در کنار سند آمایش سرزمین استان،سند راهبردی مهارت نیز مورد توجه قرار گیرد.

استاندار با اشاره به اینکه سهم روستائیان در آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای به صورت جدی دیده شود، اضافه کرد: با توجه به برخورداری استان از چهار پایانه بین المللی و بازارچه های متعدد، ارائه آموزشهای مهارتی به روستائیان ساکن در جوار این پایانه ها و بازارچه ها ضروری است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار