کد خبر: ۵۲۱۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳ 10 November 2017
دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: امسال زائران پاکستانی اربعین رکورد پیش‌بینی‌ها را شکستند و بیش از 33 هزار زائر از مرز میرجاوه وارد استان شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل ازستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان، رضا بختیاری درباره آخرین آمار ورود زائران اربعین از کشور پاکستان به داخل کشور اظهار داشت: امسال 33هزار و 681 زائر حسینی از کشور پاکستان و از طریق مرز میرجاوه وارد کشور شدند و ستاد مردمی اربعین سیستان‌ و بلوچستان در 5 قالب فرهنگی، اسکان، اطعام، درمان و حمل و نقل به این زائران خدمت رسانی کرد که در حوزه امنیت نیز شاهد ارائه خدمات بسیار خوبی بودیم.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان وبلوچستان گفت: کمیته آمار و ارزیابی این ستاد به طور دقیق از همان ابتدای شروع کار که اول آبان‌ماه بود ورود زائران را ثبت و ضبط می‌کرد که آخرین جمع‌بندی شامل ورود 17هزار و 116 زائر آقا، 16 هزار و 565خانم و 2هزار 27 کودک می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: این زائران به وسیله 433 دستگاه اتوبوس پاکستانی وارد کشور شدند که برای آن قبیل زائرانی که به صورت پیاده وارد می‌شدند نیز 185 دستگاه اتوبوس ایرانی مهیا شد و کار انتقال آنها از میرجاوه به زائرسرای امام رضا(ع) در زاهدان را انجام دادند.

بختیاری درباره ارائه خدمات درمانی هم گفت: با توجه به فراخوانی و رایزنی‌هایی که انجام شد در نقطه صفر مرزی میرجاوه به اندازه یک بیمارستان ارائه خدمات درمانی شد و مجموعه سپاه نیز به طور کامل وارد عمل شد و اکثر خدمات پزشکی در بدو ورود به همه زائران ارائه شد.

دبیر ستاد‌مردمی اربعین سیستان وبلوچستان ادامه داد: سال گذشته حدود 22 هزار زائر وارد استان شد و امسال پیش بینی می کردیم که حدود  30 هزار زائر وارد شود اما زائران پاکستانی اربعین حسینی رکورد پیش بینی ها را شکستند و بیش از 33 هزار نفر وارد استان شدند که طبیعتا پذیرایی از این حجم زیاد زائران دشوار و سخت بود.

بختیاری تاکید کرد: از لحاظ زیرساختی کمبودهای زیادی به خصوص در مرز میرجاوه وجود داشت که زائران حتی برای استفاده از سرویس بهداشتی هم با مشکل مواجه بودند که لازم است این کمبودها سال آینده رفع شود و میزبانی بهتری برای این زائران داشته باشیم.

بختیاری با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان ارشد سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه شخص استاندار سیستان وبلوچستان در بحث خدمت رسانی به زائران پاکستانی کمترین همکاری را داشت و می توان گفت که این زائران حتی جزو اولویت‌های چندم وی هم نبود.

وی ادامه داد: وعده های استاندار تنها در محدوده اتاق کارش بود و هیچ خروجی خاصی در بیرون از این اتاق برای زائران نداشت که امیدواریم سال آینده دستگاه های دولتی با دستورالعمل بهتر و جدی تر خدمت رسانی به زائران را در دستور کار خود قرار دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار