دبیر میز افغانستان در سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرات محموله گندم هندوستان به افغانستان طبق توافق انجام شده فقط از مسیرهای ترانزیتی ایران انجام می‌شود.
کد خبر: ۵۲۱۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷ 09 November 2017

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، باهدف بررسی و رفع مسائل، مشکلات و افزایش مراودات مرزی ایران و افغانستان هیات دولتی استان سیستان و بلوچستان به ولایت نیمروز افغانستان اعزام شد.

دبیر میز افغانستان در سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: برطرف شدن موانع گمرگ میلک و رساندن قیمت محصولات دراین گمرک به بازارهای هدف، می تواند موجب افزایش سهم کشورمان در بازارهای صادراتی شود.

جوانمرد گفت: گمرک میلک یکی از مهمترین گمرکات دو کشور ایران و افغانستان است و با توجه به هزینه‌های کمی که این گمرک برای صادر کنندگان کالا دارد، می تواند در افزایش صادرات از کشورمان مهم باشد.

جابر انصار رایزن بازرگانی سفارت افغانستان نیز گفت: مسیر صادرات محموله گندم  هندوستان به افغانستان طبق توافق انجام شده فقط از مسیرهای ترانزیتی ایران انجام می‌شود.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: با عنایت به دیدار روسای جمهور دو کشور ایران و افغانستان و تاکید بر توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور مقرر شد دستگاه‌های متولی با همراهی رایزن بازرگانی دو کشور از مناطق مرزی و گمرکات به صورت میدانی بازدید و گزارشات به روسای جمهور منعکس شود.

غلامعلی گنجعلی افزود: طی هفت ماه امسال انواع کالا از جمله سیمان، کاشی، مواد غذایی، شیمیایی و ... به ارزش 93 میلیون و 742 هزار و 492 دلار از مرزهای استان به کشور افغانستان صادر گردیده است.

استان سیستان و بلوچستان با کشور افغانستان 290 کیلومتر مرز مشترک دارد و در این مرز تعداد دو بازارچه مرزی و یک گمرک رسمی جهت انجام مبادلات وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار