کد خبر: ۵۲۱۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 10 November 2017
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: مسیر کشتیرانی کراچی به چابهار می‌تواند در کنار مرز میرجاوه به ورود زائران کمک کند.
کامبیز مشتاق گوهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: اخیرا در رابطه با سیاست‌گذاری با همکاری وزارت امور خارجه و کشور عمان، با معاونت گردشگری سازمان در زمینه تسهیل روادید، لغو روادید یا راه‌اندازی کنسولگری عمان در چابهار گفتگوهایی داشتیم که هرکدام از این 3 موضوع می‌تواند به افزایش جاذبه سفر به چابهار و انگیزه سفر به عمان کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: ورود زائرین از مرز میرجاوه چه در زمان محرم و چه در فصول دیگر، برای زیارت امام رضا و یا عتبات عالیات، فشار زیادی را به مرز میرجاوه وارد می‌کند و به دلیل کمبود امکانات در دو سوی مرز به ویژه در طرف پاکستانی شرایط سختی برای زائرین فراهم شده است.

 این مسئول با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی می شود تا بتوانیم به واسطه ظرفیت غنی زائرین که امسال به 114 هزار نفر از مرز میرجاوه رسیده، بخشی را از طریق دریا منتقل کنیم، بیان کرد: هدف ما چابهار است که نزدیک ترین مسافتی که می‌شود طی کرد مرز ورود از کراچی به چابهار است و می تواند مسیر کشتیرانی کراچی به چابهار  را به واسطه اینکه تعداد مسافر واقعی و قابل توجهی دارد، پشتیبانی کند.
 
وی خاطرنشان کرد: در این زمینه با آستان قدس رضوی و اداره کل اوقاف در راستای سرمایه گذاری در این حوزه گفتگوهایی شده و البته این پیشنهاد نیز صورت گرفته که روند ورود و خروج زائرین را به جای این دستگاه های دولتی برعهده بگیرند به بخش خصوصی و آژانس های زیارتی واگذار کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار