کد خبر: ۵۲۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 10 November 2017
 نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اربعین فرصتی برای تقویت عظمت دین اسلام است.

آبت الله عباسعلی سلیمانی در گفت وگو با ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان افزود: اهل قلم وظیفه دارند عظمت کنگره عظیم اربعین حسینی و شور و شوق مردم به راه و رسم اباعبدالله الحسین (ع) را برای جهانیان تبیین کنند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه اظهار کرد: باید از این ظرفیت تمام نشدنی برای تعمیق فرهنگ عاشورا و گره گشایی از مشکلات اجتماعی جامعه استفاده کرد.

سلیمانی گفت: اربعین حسینی فرصتی است برای احاد جامعه ما به خصوص جوانان که خود را باز یابند.

وی خاطرنشان کرد: باید پیرامون ابعاد مختلف اعم از سیاسی اجتماعی اربعین حسینی تامل و تحلیل بیشتری صورت گیرد.

امام جمعه زاهدان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را از جمله مهم‌ترین پیامدهای مثبت برگزاری باشکوه آئین‌های عزاداری ویژه تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی دانست.

وی با اظهار به اینکه زنان و مردان ایران اسلامی با تامل و تحقیق پیرامون واقعه کربلای حسینی از حضرت زینب (س) و امام حسین (ع) الهام بگیرند، خاطرنشان کرد: از این رهگذر بهتر می‌توان ارزش‌های انقلاب و آرمان‌‌های نظام، امام خمینی و شهداء پاسداری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: اربعین در تداوم واقعه کربلا و قیام عاشوراست و در روز اربعین عاشقان حسینی با حرکت امام حسین (ع) تجدید بیعت می‌کنند.

سلیمانی بیان کرد: مراسم بزرگ اربعین حسینی با حضور میلیون‌ها عاشق دل‌سوخته مکتب حسینی یک رویداد بی‌نظیر جهانی در راستای دفاع از راه حق و حقیقت است.

وی حضور مردم را در این مراسم معنوی افتخار شیعه دانست و تأکید کرد: پیام روشن و مهم اربعین حسینی استکبارستیزی و اعلام آمادگی برای حضور در جبهه حق در مقابل جریان باطل و شیطانی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار