کد خبر: ۵۲۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 10 November 2017

جانشین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت: هم اینک 23 واحد مرغداری صنعتی گوشتی با ظرفیت تولید 576 هزار و 320 قطعه در هر دوره، در شهرستان ایرانشهر فعال است.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، مجید فیاضی با بیان این که مدت زمان هر دوره پرورش مرغ گوشتی بین 40 تا 45 روز است، افزود: شرایط آب و هوایی مساعد ایرانشهر، امکان سالانه پرورش چهار تا پنج دوره مرغ را در این شهرستان فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تولید ذرت علوفه ای و دانه ای هم در ایرانشهر به تامین نهاده های دامی این شهرستان کمک فراوانی کرده است.

فیاضی گفت: در این شهرستان، هزار هکتار زیر کشت ذرت دانه ای و هزار و 400 هکتار زیر کشت ذرت علوفه ای قرار دارد که از هر هکتار هفت تن ذرت دانه ای و 50 تن ذرت علوفه ای برداشت می شود.

وی تصریح کرد: یک واحد کشتارگاه صنعتی با ظرفیت کشتار 16 هزار قطعه در روز نیز در این شهرستان فعال است که نقش بسیار مهمی در خرید، کشتار و عرضه مرغ های تولیدی دارد.

جانشین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر با تاکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت های بخش کشاورزی افزود: اصلاح الگوی کشت، بالا بردن راندمان تولید محصولات کشاورزی، توسعه آبیاری تحت فشار و بهره گیری از فرایند تحقیق، آموزش و ترویج کشاورزی برای توسعه این بخش موثر و ضروری است.

وی بیان کرد: شهرستان ایرانشهر به سبب داشتن آب و هوای مساعد از جمله مناطقی در سیستان وبلوچستان است که در چهار فصل سال می توان از زمین های آن محصولات فصلی و غیر فصلی برداشت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار