کد خبر: ۵۲۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ 11 November 2017
رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان گفت: خانواده مرحوم حجت الاسلام احمد حیدری گرجی 94 جلد کتاب از کتابخانه شخصی وی را به این مرکز اهدا کردند.
قاسم سیاسر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کتاب های اهدایی مرحوم گرجی بیشتر در بخش های مذهبی، ادبی و تاریخی بوده است.
وی با قدردانی از خانواده این مرحوم به خاطر نیک اندیشی و اهدای یادگارهای آن انسان فرهیخته گفت: حجت الاسلام احمد حیدری گرجی یکی از علمای سیستان و بلوچستان و کارمند وزارت کشور بود که سال 90 در سن 52 سالگی به دلیل سکته مغزی فوت کرد.
وی افزود: خانواده این مرحوم اعلام کرده اند شماری دیگری از کتاب های شخصی حجت الاسلام گرجی در تهران است که در صورت فراهم شدن شرایط به کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان اهدا خواهد کرد.
رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 2 هزار جلد کتاب نفیس در کتابخانه ملی استان در فضایی کاملا استاندارد نگهداری می شود.
سیاسر اظهار داشت: 71 جلد کتاب چاپ سنگی و 84 نسخه خطی قدیمی به عنوان گنجینه های فرهنگی در کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان نگهداری می شود.
وی افزود: قدیمی ترین نسخه خطی موجود در کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان با عنوان «الرقاق» با موضوع حدیث 706 سال قدمت دارد.
وی گفت: همچنین 97 هزار جلد کتاب در کتابخانه ملی استان نگهداری می شود که بیشتر آنها توسط مرحوم سیاوش پرواز و ایرج افشار سیستانی اهدا شده است.
رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بیشتر کتاب های موجود در کتابخانه ملی استان اهدایی است اظهار داشت: همچنین 25 هزار نسخه از نشریات مختلف و بیش از چهار هزار نسخه پایان نامه در این مجموعه نگهداری می شود.
سیاسر افزود: 2 هزار و 805 نفر عضو کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان هستند و از منابع آن استفاده می کنند.
وی خاطرنشان کرد: افراد مراجعه کننده به کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان می توانند 37 هزار مورد منبع غیر کتابی (دست نوشته، عکس و تابلو نقاشی و غیره) را مشاهده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار