کد خبر: ۵۲۲۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ 12 November 2017
قاضی مقیسه دستور داد پنج فقره چک ضمانت واکذار شده به بابک زنجانی برای خرید ۱۳۸ شرکت تدمین اجتماعی، این سازمان عودت داده شود.


به گزارش تسنیم، در ماجرای خرید 138 شرکت تأمین اجتماعی توسط بابک زنجانی، سعید مرتضوی رییس وقت این سازمان، 5 فقره چک ضمانت به مبلغ 444 میلیارد ین ژاپن معادل 17 هزار و 700 میلیارد تومان به زنجانی داده بود.

بابک زنجانی که بابت جوه حاصل از فروش محموله‌های نفتی و وجوه نقدی واگذار شده، حدود دو میلیارد یورو به وزارت نفت بدهی داشت، چهار فقره از این چک‌ها را در اختیار وزارت نفت قرار می‌دهد تا به نوعی بدهی خود را تسویه کند.

در رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی که منجر به صدور حکم اعدام و تأیید آن در دیوان عالی کشور شد، دادگاه به خاطر حجم بالای پرونده، به رد پنج فقره چک‌های سازمان تأمین اجتماعی تصریح نکرده و این موضوع از قلم افتاده بود.

اکنون قاضی مقیسه رییس شعبه 28 دادگاه انقلاب، در رسیدگی مجدد به پرونده متهمان ردیف دوم و سوم پرونده نفتی، علاوه بر محکوم کردن مهدی شمس‌زاده و حمید فلاح هروی به 20 سال حبس، استرداد اموال و جزای نقدی، بر عودت پنج فقره چک سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار