مدیر عامل منطقه آزاد چابهار گفت: ارزش تولیدات این منطقه در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۴۵ درصد افزایش نشان می دهد و ارزش صادرات از این منطقه نیز نسبت به مدت زمان مشابه ۲.۵ برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۲۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ 14 November 2017

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،‌عبدالرحیم کردی در گفت وگو با ایسنا-‌ افزود: راهبرد و هدف دولت در چابهار تقویت اقتصاد منطقه‌ای است که با راهکار ایجاد شهرک‌های تخصصی، ایجاد صنایع پایین‌دست فولاد و پتروشیمی و ... پیگیری می‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در ادامه اظهار کرد: جلب مشارکت جوامع محلی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، گسترش کارآفرینی برای اهالی شهرهای اطراف نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که نفت در اقتصاد ملی یکی از راهبردهای مهم با ۳ هدف مشخص در این منطقه بود، افزود: یکی از اهداف این راهبرد، ساخت صنایع پتروشیمی در چابهار بود که خوشبختانه سایتی بالغ بر ۱۰۰۰ هکتار با آماده‌ سازی تاسیسات شهری آب، برق، مخابرات و سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی ساخته شده است.

کردی خاطرنشان کرد: بر همین اساس ۱۸ مجتمع پتروشمی در منطقه آزاد چابهار طراحی شده است که ۶ مجتمع مجوز محیط زیستی گرفته اند وعلاوه بر آن یک مجتمع با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد در حال ساخت است و ۲مجتمع نیز در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارند.

وی با اشاره به هدف‌گذاری تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در منطقه آزاد چابهار اعلام کرد: بر اساس اسناد بالادستی نظام، صنایع آب بر باید به سمت دریا هدایت شوند در همین راستا تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در منطقه آزاد چابهار برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: با اجرای این پروژه در منطقه آزاد، چابهار به یک بندر بدون رقیب در منطقه تبدیل خواهد شد .

کردی با اشاره به صادرات 22 میلیون تن محصولات پتروشیمی به خارج از کشور از راه بندر چابهار، تصریح کرد: قرارداد اختصاص 20 هکتار زمین در بندر "شهید بهشتی" چابهار برای احداث مخازن و پایانه‌ها به صورت اجاره به مدت 20 سال بین سازمان بنادر و شرکت پایانه‌های نگین مکران منقعد شده است.

وی گفت: پروژه شهرک پتروشیمی "نگین مکران" چابهار با تولید سالانه 8.5 میلیون تن متانول در فاز اول و با سرمایه‌گذاری 18 میلیارد دلاری بخش خصوصی در پیکره هشتم منطقه آزاد چابهار در حال احداث است که پیش‌بینی می‌شود فاز اول آن تا اواسط سال 98 به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین به توسعه گردشگری در منطقه آزاد چابهار نیز اشاره کرد و افزود: تلاش بخش خصوصی و دولت برای کاهش هزینه‌های سفر دریایی، هوایی و زمینی به چابهار سبب رونق صنعت گردشگری و توسعه کسب و کار و اشتغال در این منطقه می‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: مذاکراتی با سرمایه‌ گذاران و ایرلاین‌های مختلف انجام شده تا بسته‌‌های پیشنهادی را برای سفر به چابهار تهیه و بتوانیم هزینه‌های سفر به این منطقه را کاهش دهیم.

به گفته او، با هدف ارزان سازی سفر به منطقه آزاد چابهار و خدمات‌دهی خوب به مسافران، مجوز ساخت ۵ هتل به بخش خصوصی ارائه شده است که تا ۳ سال آینده به بهره‌‌برداری می‌رسند.

رئیس هیات مدیره منطقه آزاد چابهار افزود‌: بر اساس هدف‌گذاری‌های ستاد اقتصاد مقاومتی برای منطقه آزاد چابهار، جذب گردشگر در این منطقه نسبت به سال گذشته باید ۱۰ درصد رشد داشته باشد که خوشبختانه در نیمه نخست امسال ۴۸ درصد از این هدف گذاری محقق شد.

کردی گفت: جذب گردشگر داخلی و خارجی علاوه بر توسعه گردشگری در ایجاد اشتغال محلی نیز نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار