نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: برقراری امنیت و آرامش شهروندان توسط پلیس با اقتدار توام با رافت اسلامی همراه می باشد.
کد خبر: ۵۲۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 14 November 2017
به گزارش تابناک آیت الله سلیمانی در همایش ساليانه کوپ های فرماندهي انتظامي استان سيستان و بلوچستان، گفت: حضرت آدم با انتخاب عقل از بین سه هدیه ای که خداوند متعال برای او توسط جبرئیل آورده شده بود حیا و دین را نیز بدست آورد و این مطلب موید یک مدیریت عاقلانه می باشد.
وی افزود: اگر مدیریت عاقلانه در انسان به وجود آید علاوه بر حیا و دین، شناخت ظرفیت ها از موقعیت بدست آمده نیز برای فرد به وجود می آید و برای رسیدن به چنین امر مهمی استفاده از تجربه دیگران نیز مهم می باشد.
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: برگزاری چنین همایش هایی می تواند از آزمایش دوباره برای بدست آورد نتایج جلوگیری کند و این خرد جمعی گامی موثر در پیشبرد اهداف ناجا می باشد.
امام جمعه زاهدان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه پلیس با استفاده و استمداد از آیات نورانی قرآن توانسته است با اقتدار همراه با رافت اسلامی، آرامش شهروندان را به وجود آورد، اظهار داشت: اگر ما فرهنگ دینی و اجتماعی را در جامعه رواج دهیم به سه موفقیت ارتباط اجتماعی، اعتماد اجتماعی و مشارکت اجتماعی دست خواهیم یافت.
در ادامه این همایش دادستان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در هر جامعه ای پلیس و دستگاه قضائی مکمل یکدیگر هستند و بدون وجود هر یک از این دو امکان برقراری امنیت، عدالت و نظم اجتماعی محقق نخواهد شد و این به مثابه ی دو بال برای یک پرنده می باشند.
قاضی موحدی بیان داشت: خوشبختانه در کشفیات موادمخدر، سرقت ها و کاهش آسیب های و جرائم سال به سال موفقیت هایمان بیشتر می شود و این نشان از تلاش نیروی انتظامی در کنار آن دستگاه قضائی می باشد.
این مقام قضائی با اشاره به تلاش جهاد گونه کارکنان نیروی انتظامی افزود: خانواده این عزیزان نیز در نبود همسرشان در خانه کار دشوار تربیت فرزندان را به دوش می کشند که این امر در نزد خداوند متعال اجر و ثواب زیادی دارد.
وی در ادامه اظهار داشت: فرایند تولید امنیت توسط نیروی انتظامی و دستگاه قضائی صورت می پذیرد و برای دوام و پایدار ماندن این امر مهم نیاز به همدلی و هم افزایی بیشتر داریم.  
دادستان سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بیکاری، قاچاق موادمخدر و کالا از جمله علل و عوامل مهم ناامنی در این استان می باشد که ما باید با یک مدیریت خوب به هماهنگی لازم برای برخورد با این جرائم و ایجاد امنیت مطلوب دست یابیم.
قاضی موحدی در پایان سخنان خود به کارکرد هوشمند در تولید امنیت اشاره و بیان داشت: کارکرد هوشمند هماهنگی و همسان سازی در تولید امنیت و تغییر نگاه و شیوه های کاریمان در این خصوص می باشد.
در ادامه دادستان دادسرای نظامی استان نیز اظهار داشت یکی از اهداف دستگاه قضائی نیروهای مسلح بحث پیشگیری از جرائم کارکنان است که به حول قوه الهی شاهد کاهش چشمگیر جرائم در سطح یگان های انتظامی هستیم.
قاضی میرشکار تصریح کرد: برگزاری کلاس های آموزشی برای کارکنان می تواند آنها را از مسائل حقوقی جرائم و مشکلاتی که می تواند برای این عزیزان به وجود آید آگاه سازد و هدف از برگزاری چنین همایش هایی سالم سازی یگان های انتظامی می باشد.
دادستان دادسرای نظامی نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در جمهوری اسلامی ایران هیچ نهادی را سراغ نداریم که این گونه عملکرد خود را از سوی مردم مورد ارزیابی قرار دهد که این یک توفیق بزرگ برای این نهاد انقلابی محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار