کد خبر: ۵۲۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 18 November 2017
    آیین های ویژه عزاداری سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) که از شب گذشته از سوی مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان آغاز شده امروز و امشب نیز ادامه دارد.

به گزارش ایرنا مردم خداجوی سیستان و بلوچستان از پنجشبه شب و امروز جمعه به صورت متمرکز در مساجد شهری و روستایی در غم و عزای حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت امام حسن مجتبی(ع) اشک ماتم ریختند.
آیین های ویژه سوگواری مردم سیستان و بلوچستان شب گذشته و امروز همراه با نوحه سرایی و مداحی برگزار و زیارت حضرت رسول (ص) در مسجد جامع شهر زاهدان و سایر شهرستانهای استان قرائت شد.
آیین های ویژه عزاداری سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان امروز و امشب نیز ادامه دارد.
شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان از دیروز حال و هوای خاصی به خود گرفته است، همه جا سیاه پوش شده و مردم نیز جامه سیاه بر تن کرده اند.
در این آیین های عزاداری که دیشب و امروز با حضور عاشقان اهل بیت (ع) در حال برگزاری است وعاظ و علما، فضایل و مناقب حضرت محمد مصطفی (ص) و امام دوم شیعیان را تبیین کردند.
پخت و توزیع غذا، حلیم و شله زرد نذری، برپایی ایستگاههای صلواتی، پذیرایی از عزاداران با چای و شیر و برپایی محافل قرآنی و روضه خوانی گوشه ای از عشق و ارادت مردم سیستان و بلوچستان به رسول مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) است.
در عام الفیل (سالی که سپاه ابرهه به قصد تخریب خانه خدا به مکه هجوم آوردند) قادر متعال از نسل اسماعیل پیامبر (ع) فرزندی به دنیا آورد که قرار بود با ابلاغ آخرین شریعت الهی، بزرگترین تحول را در تاریخ بشریت ایجاد و مکتبی حیات بخش و انسان ساز را به تشنگان معرفت و عدالت عرضه کند.
نام پدر این کودک، عبدالله و نام مادرش آمنه بود. پس از تولد نوزاد، طی مراسمی خاص، نام «محمد» را برای او برگزیدند. این نام را (عبدالمطلب) جد پیامبر انتخاب کرد و مادرش، نام (احمد) را برگزید و در قرآن به هر دو نام اشاره شده است.
پدر او بنابر آنچه مشهور است، پیش از ولادت (محمد) از دنیا رفت. تربیت و نگهداری کودک را عبدالمطلب، جد او و پس از وی ابو طالب، عموی ایشان متکفل شدند.
کودک سه روز از مادر شیر خورد. پس از آن، وی را به (ثویبه)، کنیز ابولهب ـ عموی پیامبر ـ سپردند. او چهار ماه کودک را شیر داد، سپس وی را به (حلیمه سعدیه) سپردند و او آخرین دایه حضرت بود.
محمد (ص) در سرزمین سخت و خشن عربستان رشد و کمال یافت. سرزمینی با مردمی بت پرست که دختران را زنده به ‏گور می کردند و گاه به خاطر تعصبات بیجای قبیله ‏ای، سالها با یکدیگر می جنگیدند. اگر شتر یک قبیله وارد سرزمین قبیله دیگری شده و کشته می شد، همین برای آغاز جنگی بزرگ کافی بود!
پیش از بعثت، در میان مردم مکه فقط 17 نفر و در میان مردم مدینه فقط 11 نفر باسواد بودند. کعبه که پایگاه توحید ومرکز یکتاپرستی است، به بتخانه و محل آویختن اشعاری پوچ و بی محتوا تبدیل شده بود. در چنین شرایطی آثار خداپرستی محو و رذایل، فضیلت و فضیلتها نیز رذیلت محسوب می شدند.
به گزارش خبرنگاران سیستان و بلوچستان مراسم عزاداری برای نبی مکرم اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در شهرستان های مختلف استان در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار