کد خبر: ۵۲۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 18 November 2017
     نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: اهل سنت همانند تشیع قبول دارند که نهضت امام حسین(ع) با هدف آزادی خواهی و نجات اسلام از انحراف شکل گرفته است.

آیت الله عباسعلی سلیمانی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری چهارمین همایش ملی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عزیزان اهل سنت به طور عمده نگاهی راهبردی به مساله قیام اباعبدالله(ع) دارند و بر این باورند که این قیام در اصل نهضت آزادی خواهی برای نجات اسلام از انحراف بوده است.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: اهل سنت همچنین بر این باورند که قیام امام حسین(ع) نهضت بیداری و آگاهی بخشی مردم برای جلوگیری از افراط گری بنی امیه بوده است زیرا شرایط انحراف در آن زمان به گونه ای بود که شاید با انجام نشدن قیام سرنوشت اسلام تیره و تار می شد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اهل سنت اباعبدالله(ع) را به عنوان سبط پیامبر(ص)، سید جوانان بهشت و مصداق آیه تطهیر قبول دارند و یزید را لایق برای تصدی امور در آن دوران نمی دانستند، منتها ممکن است در نوع نگاه بین شیعه و سنی تفاوت وجود داشته باشد.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: شیعیان امام حسین(ع) را یک پیشوای معصوم(ع) و امام می دانند اما اهل سنت این نگاه را ندارند.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: حتی برخی بزرگان اهل سنت کتاب های مقتلی برای امام حسین(ع) نوشته اند که نشان می دهد اعتقاداتشان در این زمینه مشابه اعتقادات شیعه است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان ادامه داد: البته اهل سنت مراسم سوگواری و عزاداری تشیع را برای اباعبدالله(ع) ندارند اما به یاد امام حسین(ع) قرآن تلاوت می کنند.
امام جمعه زاهدان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان برای چهارمین سال اقدام به برگزاری همایش ملی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت کرده که از صبح امروز بخش مقدماتی این همایش در دانشگاه یادشده برگزار شد و ادامه آن امشب در محل نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت استان برگزار می شود.
رئیس چهارمین همایش ملی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش با هدف ارتقای فرهنگی، آشنایی با ارزش‎ها و باورهای عاشورایی مردم به ویژه استادان، دانشجویان و سایر اقشار جامعه در راستای توسعه وحدت اسلامی در زاهدان در حال برگزاری است.
دکتر امین ‎رضا کمالیان افزود: 120 مقاله به دبیرخانه این همایش رسید که 80 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است.
وی ادامه داد: 15 مقاله از میان مقالات پذیرفته شده به صورت کنفرانس در سه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، تاریخی و سیاسی این همایش در حال ارائه است و بقیه به صورت مجموعه مقاله به چاپ رسید.
وی خاطر نشان کرد: در این همایش علاوه بر رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، شماری از علما و امامان جمعه اهل سنت از کشورهای پاکستان، افغانستان، سوریه و عراق به همراه استادان و صاحبنظران داخلی حضور دارند.
به گزارش ایرنا نمایشگاه شهدای شاخص اهل سنت سیستان و بلوچستان از دوران دفاع مقدس تا دفاع از حرم امروز/ پنجشنبه/ با حضور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و شماری از مسئولان استانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان افتتاح شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار