در جمع مددجویان زندان زاهدان گفت
مراسم سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) با حضور مولوی بشیر احمد ریگی و جمعی از مددجویان در زندان مرکزی زاهدان برگزار شد .
کد خبر: ۵۲۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲ 18 November 2017
به گزارش تابناک مولوی بشیر احمد ریگی در این مراسم با اشاره به آیاتی از قرآن مجید گفت: پیامبر اسلام به عنوان اسوه حسنه مبعوث گردیده و با اخلاق نیکو توانست جامعه را اصلاح و جامعه ای نمونه پرورش دهد از این روی هر یک از ما به عنوان یک مسلمان باید به فکر این باشیم که صالح باشیم و سپس مصلح نیز باشیم .
وی افزود : بهترین الگو برای اصلاح فرد و جامعه مبنا قرار دادن سیره و سنت پیامبر و اهبل بیت است و متاسفانه مشکلاتی که امروز در سطح جوامع اسلامی مشاهده می کنیم همه این مشکلات ناشی از فاصله گرفتن از سیره و سنت پیامبر اسلام است .
مسئول حوزه علمیه الخلیل زاهدان در بخش دیگری از سخنانش گفت : خداوند در قرآن شریف ۶ بار روح را به خود نسبت داده است که روح انسان تمایل و گرایش به خدا دارد و جسم در هر کجا باشد مانع از ارتباط با خدا نمی شود انسان در هر کجا و در هر حالی باید توجه خود را به ا… تعالی معطوف کند
این روحانی برجسته اهل سنت زاهدان در ادامه به داستان حضرت یوسف (ع)پرداخت و گفت : انسان همیشه در معرض آزمایش است ؛ یوسف نبی به خاطر اینکه یک لحظه از خداوند غافل شد سالها در زندان باقی ماند اما وقتی به تقدیر الهی راضی شد آنگاه خداوند اسباب را فراهم کرد تا از زندان رهایی یابد . پس زندان می تواند فرصتی برای رهایی از گذشته باشد مکانی برای تامل و ندامت . انسانی که از گذشته سیاه خود و از خطاهای خود پشیمان باشد در معرض لطف و بخشش خداوند است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار