بنا بر شنیده ها
بنا بر شنیده‌ها قرار است شورای راهبردی روابط خارجی به ریاست کمال خرازی و با حضور سعید جلیلی، احمد وحیدی، ابراهیم شیبانی، محمدباقر خرمشاد و مهدی اهری مصطفوی طی امروز و فردا از شهرهای چابهار و کنارک بازدید کنند و ضمن حضور در طرح‌های متعدد صنعتی منطقه، از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته منطقه نیز بازدید کنند.
کد خبر: ۵۲۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ 21 November 2017
به گزارش خبرنگار تابناک سیستان و بلوچستان در این بازدیدها اعضای شورا از پایگاه سوم دریایی کنارک، شهرک پتروشیمی مکران، منطقه آزاد چابهار، بندر شهید بهشتی، راه آهن چابهار به زاهدان و چندین طرح دیگر دیدار خواهند نمود.

شورای راهبردی روابط خارجی شورایی است که در سال ۱۳۸۵ به دستور مقام معظم رهبری و با هدف «تهیهٔ راهبردها و سیاست‌ها و راهکارهایی که جمهوری اسلامی را در سیاست خارجی به نتایج مطلوب برساند» و «ایجاد هماهنگی بیشتر در کلیهٔ فعالیت‌ها در عرصهٔ روابط خارجی» تشکیل گردید.

اعضای این شورا توسط مقام معظم رهبری به صورت مستقیم انتخاب می شوند و این اعضا عبارتند از

کمال خرازی رئیس شورا و وزیر اسبق خارجه، سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی، ابراهیم شیبانی سفیر پیشین ایران در اتریش، رئیس کل بانک مرکزی در دولت هشتم و دولت نهم، محمدحسین طارمی، سید مهدی مصطفوی اهری رئیس سابق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سرپرست سابق معاونت بین‌الملل دفتر رهبری و قائم‌مقام پیشین وزیر امور خارجه، سفیر پیشین ایران در اتریش و آلمان و دفتر نمایندگی دائم سازمان ملل در وین و یونید و آلمان و سردار احمد وحیدی وزیر دفاع دولت دهم

گفتنی است شورا متشکل از 4 کمیسیون و دبیرخانه است که تدوین راهبردها در کمیسیون‌های چهارگانه شورا صورت می‌گیرد. کمیسیون های شورا عبارتند از

کمیسیون سیاسی به ریاست سعید جلیلی

کمیسیون اقتصادی به ریاست ابراهیم شیبانی

کمیسیون دفاعی-امنیتی به ریاست احمد وحیدی

کمیسیون علمی-فرهنگی به ریاست مهدی مصطفوی

دبیرخانه شورا عهده‌دار تکمیل چرخه کارشناسی و تهیه پیش‌نویس مصوبات شورا و نیز پشتیبانی علمی، پژوهشی و خدماتی مناسب از شورا و کمیسیون‌های آن می‌باشد. ریاست دبیرخانه شورا بر عهده محمدباقر خرم‌شاد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار