کد خبر: ۵۲۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ 21 November 2017
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کمک های مردمی این استان به زلزله زدگان غرب کشور در تراز سایر استانهای کشور است.

سید دانیال محبی در حاشیه ارسال دومین محموله کمک های مردمی سیستان و بلوچستان به مناطق زلزله زده غرب کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از حادثه ناگوار زلزله در غرب کشور مردم این استان مصمم بودند تا کار ویژه ای برای حادثه دیدگان زلزله انجام دهند.
وی افزود: دومین محموله کمک های مردمی سیستان و بلوچستان به مناطق زلزله زده غرب کشور امروز ارسال شد.
وی بیان کرد: امیدواریم کمک های مردمی سیستان و بلوچستان برای آسیب دیدگان غرب کشور مقداری از درد و رنج های آنان را بکاهد.
وی ادامه داد: مردم نوعدوست سیستان و بلوچستان در حد توان خود به زلزله زدگان غرب کشور کمک می کنند.
وی تصریح کرد: مردم سیستان و بلوچستان با ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی خودشان به آسیب دیدگان استان کرمانشاه در تلاشند تا سهم کوچکی در کمک رسانی به زلزله زدگان داشته باشند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امیدواریم در آینده با برنامه ریزی های بهتر شاهد ارسال کمک های مردمی بیشتری به آسیب دیدگان غرب کشور باشیم.
محبی اظهار داشت: ادامه کمک های مردمی سیستان و بلوچستان بستگی به نیاز مردم کرمانشاه دارد.
وی ادامه دارد: مدیریت سیستان و بلوچستان آمادگی امداد رسانی به مناطق زلزله زده غرب کشور را دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز در حاشیه ارسال کمک های مردمی این استان به مناطق زلزله زده غرب کشور در جمع خبرنگاران گفت: دومین محموله کمک های مردمی این استان در قالب 8 کامیون شامل پنج هزار و 880 تخته پتو، سه هزار و 33 جفت کفش، 2 کارتن لوازم بهداشتی، 2 هزار و 500شل آب معدنی و لوازم گرمایشی به استان کرمانشاه ارسال شد.
رسول راشکی بیان کرد: نخستین محموله اهدایی سیستان و بلوچستان نیز هفته قبل از چابهار به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارسال شد.
وی ادامه داد: این محموله شامل چهار هزار و 652 تخته پتو، 50 هزار قوطی کنسرو، 20 کارتن لوازم بهداشتی، 17 و نیم تن برنج و پنج و نیم تن قند و شکر بود که به مناطق زلزله زده غرب کشور از چابهار ارسال شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: همچنین 500 میلیون ریال از طریق صندوق های این جمعیت برای مردم زلزله زده کرمانشاه جمع آوری شده است.
راشکی اظهار داشت: تعدادی از ادارات دولتی سیستان و بلوچستان یک روز از حقوق خودشان را به مردم زلزله زده غرب کشور اختصاص دادند.
وی بیان کرد: پلاستیک سنگری و کانکس از مهمترین نیازهای مردم زلزله زده غرب کشور است که از مردم نوعدوست سیستان و بلوچستان انتظار می رود در این زمینه کمک های نقدی و غیر نقدی خودشان را اختصاص دهند.
به گزارش ایرنا زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان ماه در مناطق غربی استان کرمانشاه خسارت زیادی برجا گذاشته است.
این زمین لرزه که کانون آن مناطق مرزی ایران و عراق در استان کرمانشاه بود، تاکنون 436 کشته و 10 هزار و 179 زخمی داشته است.
این حادثه طبیعی به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته مسئولان بلندپایه کرمانشاه، زمین لرزه به بیش از 31 هزار واحد مسکونی آسیب کلی و جزیی وارد کرده است.
از زمان وقوع این حادثه تاکنون رییس جمهوری، وزرا، معاونان وزیران، فرماندهان سپاه و ارتش و هیاتی ازسوی رهبر معظم انقلاب برای همدردی با آسیب دیدگان و بررسی مسائل، مشکلات و نیازهای مناطق زلزله زده به استان کرمانشاه رفته اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار