عصر امروز چهارشنبه، اولین نشست خبری شهردار دهدشت با حضور اصحاب رسانه در دفتر شهردار برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴ 22 November 2017
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، در ابتدای این نشست سید ایمان تقوی مشاور رسانه ای و سخنگوی شهرداری دهدشت ضمن سپاس از حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در این نشست اظهار داشت: ارائه و انتشار مشکلات در همه زمینه ها از وظایف خبرنگاران است و عوامل شهرداری باید تا جایی که ممکن است تلاش خود را در زمینه رفع و حل مشکلات انجام دهند.
تقوی گفت: چنانچه خبرنگاران در هر زمینه ای نقد و انتقادی دارند از روی دلسوزیست و هیچ وقت قصد و غرض خاصی ندارند.
سید ایمان تقوی با بیان ارزش و جایگاه والای خبرنگاران شهرستان در اجتماع و زحمات و تلاش مستمر آنها در انتشار اخبار و مشکلات موجود گفت: این اولین نشست خبری شهردار است و امیدواریم این جلسات ادامه دار باشند.
اسفندیار برخه شهردار دهدشت با عرض تسلیت به زلزله زدگان غرب کشور، حلول ماه ربیع الاول و پیروزی جبهه مقاومت بر شجره داعش و داعشیان را تبریک گفت.
اسفندیار برخه اظهار داشت: در ابتدای مهرماه که به عنوان شهردار معرفی و وارد شهرداری شدیم با انبوهی از مشکلات روبرو شدیم که اصلی ترین آن بدهی ۱۳ میلیاردی شهرداری بوده است.
در مورد بدهکاری شهرداری با اطلاعات کامل سخن میگویم و مبلغ اعلام شده بی مورد نبوده است.
ما از زیر صفر شروع کردیم و باید طوری برنامه ریزی کنیم که این بدهی میلیارد تومانی را کمتر کنیم.
برخه در ادامه بیان کرد: ناوگان زمینی که قلب شهرداری دهدشت محسوب میشود مشکلات عدیده ای داشتند چون تمامی کارهای شهرداری باید با وسیله نقلیه انجام شود و چنانچه قلب تپنده شهرداری از کار افتاده باشد باید فاتحه شهرداری را خواند.
توانستیم بعضی از وسایل نقلیه را مجددأ به ناوگان برگردانیم، خودرویی که هزینه پارکینگش در شهر بهبهان بیشتر از مبلغ تعمیرش بود را مجددأ به ناوگان برگردانیدم، چند خودرو دیگر نیز مشکلاتی داشتند که آنها را تعمیر کرده و وارد ناوگان شهرداری نمودیم.
شهردار دهدشت از روش دفع اشتباه زباله در زمان شهرداران قبلی صحبت کرد و گفت: با انجام اقدامات لازم به جای سوزاندن زباله ها و ایجاد دود بسیار خطرناک در سطح شهر از این به بعد آن ها را دفع می کنیم.
وی از پیشرفت ۷۰ درصدی پارک بلاد شاپور(ورودی شهر از سمت جاده بهبهان) خبر داد و گفت: برای اجرای فاز اول پارک بلاد شاپور مبلغ ۲میلیارد ریال هزینه اختصاص دادیم.
برخه ادامه داد: کشتارگاه دهدشت فاقد خیلی از موارد لازم بود اما تا به امروز ۸۰ درصد مشکلات آن را برطرف نمودیم.
اتاق پیش سرد در دوره مدیریت قبلی با مبلغ ۶۰ میلیون تومان خریداری شده اما بعد از ۴ روز با مشکل مواجه شد.اما در حال حاضر کارشناسان در حال رفع مشکلات آن هستند و به زودی مجددآ آماده استفاده میشود.
شهردار دهدشت گفت: سرانه فضانه سبز به ازای هر شهروند در شهر دهدشت ۴/۴ است که با احتساب اضافه نمودن ۴ پارک محله ای تا پایان سال ۹۶ سرانه فضای سبز به میزان ۵/۶ افزایش می یابد.
شهردار دهدشت از مهمترین اقدامات انجام گرفته شهرداری در مدت دو ماهی که از مدیریت ایشان می گذرد به ؛ ساخت و نصب ۳۰ پل فلزی، ۴۰مورد تعمیر و اصلاح جداول در سطح شهر، ساماندهی منظم آرامستان، زیر سازی و آسفالت ۱۶ خیابان به متراژ ۲۲ هزار متر مربع و احداث و تکمیل ۶ مورد سرویس بهداشتی در گلزار شهدای دهدشت اشاره کرد.
وی در مورد نظافت جداول و کوچه ها گفت: استاندارد تولید زباله به ازای هر نفر ۸۰۰ گرم است در حالیکه در سطح شهر دهدشت این میزان دو برابر است، در حال حاضر ۹ پیمانکار فعال در شهرداری داریم که هر کدام در حال ارائه خدمات به شهروندان هستند.
شهردار دهدشت پرداخت عوارضات، پروانه ساخت و پایان کار و دکه های سطح بازار روز را از مهمترین منابع پایدار شهرداری نام برد و گفت: در جهت رفع سد معبر در سطح بازار روز دهدشت اقدام قابل شایسته ای انجام دادیم.
 برخه ضمن تقدیر و تشکر از دادستان و رییس دادگستری شهرستان به جهت حمایت و همکاری لازم برای رفع سد معبر بیان کرد: تاکنون برای ۷۰۰ مغازه اخطاریه و تذکر کتبی فرستادیم.
شهردار دهدشت بیان داشت: از سیاسی کاری و سلیقه گری دست برداشته و می خواهیم به صورت قانونمند کارها را رو به جلو ببریم.
اسفندیار برخه در پایان گفت: پای کار آمدیم و آنچه در توان داشتیم در این مدت ۶۰ روز اولیه تاکنون انجام دادیم، بهداشت و رفاه حال شهروندان را مدنظر قرار دادیم و از رسانه ها انتظار حمایت و همکاری داریم.

عکس و گزارش سید مصطفی گنجی


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار