آغاز سرشماری زمستانه پستانداران در سیستان و بلوچستان در فصل زمستان سرشماری پستانداران سیستان و بلوچستان آغاز می شود دکتر نیره پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: سرشماری زمستانه پستانداران در سیستان و بلوچستان هرساله با شروع فصل سرما و همزمان با فصل جفت گیری پستانداران در مناطق تحت مدیریت و طبیعت استان انجام می شود.
کد خبر: ۵۳۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۲ 30 November 2017
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان نیره پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: سرشماری زمستانه پستانداران در سیستان و بلوچستان هرساله با شروع فصل سرما و همزمان با فصل جفت گیری پستانداران در مناطق تحت مدیریت و طبیعت استان انجام می شود.

پورملائی افزود: این سرشماری به روش مشاهده مستقیم و با مشارکت گروهی از کارشناسان، محیط بانان، همیاران و همکاران بازنشسته با هدف برآورد جمعیت حیات وحش به ویژه گونه های شاخص علفخوار مثل: جبیر، قوچ و میش و کل و بز و مقایسه آمار سنوات گذشته جهت ارزیابی مناطق و تحلیل چالش ها و آسیب های حیات وحش و هم چنین اخذ تصمیمات مدیریتی مناسب برای هر منطقه صورت می پذیرد.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان بدلیل شرایط خاص جغرافیایی و داشتن آب و هوای مختلف و متفاوت دارای تنوع گونه ای و اکوسیستم مناسب بوده و گونه های ارزشمند نظیر تمساح پوزه کوتاه، خرس سیاه، سنجاب بلوچی و... در مناطق مختلف آن زیست می کنند.

دکتر پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: سرشماری حیات وحش در این استان از انواع گونه های مختلف و در شش مرحله شامل؛ سرشماری زمستانه و تابستانه پستانداران علفخوار، سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی، سرشماری پرندگان خشکی زی و حائز اهمیت ملی و بین المللی، سرشماری زمستانه هوبره، سرشماری تمساح پوزه کوتاه مردابی انجام می شود.

دکتر پورملائی ادامه داد: سرشماری زمستانه پستانداران استان با استقرار تیم های کارشناسی در سایتها و زیستگاههای مستعد و شناسایی شده استان و بر اساس مشاهدات عینی و مشاهدات و نمونه برداری های متعدد از آثار بجا مانده و ... از این گونه ها انجام می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار