کد خبر: ۵۳۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰ 03 December 2017
با حضور رئیس جمهور، فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، دقایقی پیش با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و جمعی از مهمانان داخلی و خارجی و مسؤولان کشوری و استانی، فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار افتتاح شد.

به گفته راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، تکمیل فاز اول توسعه بندر چابهار نقطه عطفی در افزایش ظرفیت حمل و نقل دریایی کشور است.

بندر چابهار در بخش شمالی دریای عمان به دلیل بهره مندی از موقعیت استراتژیک جهت ترانشیپ و ترانزیت کالاهای بنادر حوزه خلیج فارس و افغانستان و آسیای میانه نقش ویژه‌ای می‌تواند ایفا نماید.

موقعیت استراتژیک این بندر و قرار گرفتن آن در محور توسعه شرق کشور، باعث شده است تا سازمان بنادر و دریانوردی تدوین و اجرای طرح جامع توسعه آن را در قالب برنامه میان مدت در دستور کار قراردهد.

ازجمله این برنامه ها می توان به احداث دو پست اسکله کانتینری به طول 640 متر و آبخور 16 متر و 3پست اسکله چند منظوره به طول 580 متر به عمق 14 متر و لایروبی 17 میلیون مترمکعب تا عمق 16 متر و استحصال اراضی به میزان 195 هکتار اشاره کرد.

این بندر توانایی خدمات انواع کالا اعم از عمومی، کانتینری، فله، مواد نفتی، کالای عمومی لنج‌ها، آب رسانی به شناورها و نگهداری و پردازش کالا را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار