کد خبر: ۵۳۳۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴ 03 December 2017
وزیر راه و شهرسازی گفت: بندر شهید بهشتی چابهار دروازه ملل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، عباس آخوندی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در سالن همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار، اظهار کرد: پروژه طرح توسعه بندر شهید، یک پروژه بسیار بزرگ است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: نام بندر را دروازه ملل گذاشته‌ایم با این درک که موقعیت ایران را به عنوان کشوری با ثبات در منطقه امکانات را در اختیار دیگر کشور ها قرار داده ایم تا از این ظرفیت استفاده کنند.

وی ادامه داد: اصل ما برقراری و اتصال شبکه ریلی ایران به شبکه ریلی آسیایی است

آخوندی بیان کرد: به دنبال این نیستیم از موقعیت ژئوپلتیکی ایران به عنوان انحصار استفاده کنیم، علاقمندیم از مزیت‌های رقابتی استفاده کنیم.

این مسؤول گفت: کریدور جنوب ،شمال و جنوب غرب می‌توانند از این طریق ارتباط برقرار کنند، در آغاز، بهره‌برداری این بندر را با کشور هند شروع کردیم، ما به همکاری ها فکر می کنیم تا ارتباطات بلند مدت را تقویت کنیم.

وی افزود: پشتیبانی از تولید در دستور است بندر باید کانون تولید شود باید بار تولید شود و صادر کنیم اعم از پتروشیمی و فولاد ، آمادگی داریم بحث تولید را پشتیبانی کنیم.

آخوندی در بحث لجستیک نیز گفت: بندر از نقطه حمل بار تا آخرین نقطه مصرف مد نظر است، در بحث مدرن بودن بنادر هم بندر ما باید مدرن و رقابتی باشد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: موافقت نامه ایران هند و افغانستان در مجلس تصویب شد کریدور جنوب غرب هم هفته گذشته در گرجستان تایید شد، اصلی ترین بحث ما ارتباط بندر چابهار با شبکه ریلی است.

این مسؤول اضافه کرد: ارتقای سطح سرویس جاده چابهار به زاهدان در دستور قرار دارد و باید کل مسیر چابهار زاهدان دو بانده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار