در سفر اخیر رئیس جمهور به چابهار، جلسه شورای اداری استان سیستان‌وبلوچستان در چابهار تشکیل گردید و مولوی عبدالحمید به عنوان سخنران در این جلسه از دو حق مردم منطقه حقوقا بخش سیستان که اغلب شیعیان سیستان و بلوچستان هستند دفاع کرد.
کد خبر: ۵۳۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰ 06 December 2017
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان مولوی عبدالحمید در این جلسه که با حضور رئیس‌جمهور و هیئت دولت در چابهار برگزار شد، به برخی از مشکلات ناشی از خشکسالی در سیستان‌وبلوچستان اشاره کرد و گفت: مردم استان سیستان‌وبلوچستان مردم صبور و قانعی هستند، اما به دلیل خشکسالی و نبود کارخانه و نبود کشاورزی و دامداری در حد وسیع با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه‌اند. بسیاری از شرکت‌ها از کار افتاده‌اند و از دولت طلبکار هستند. مغازه‌داران و کسبه نیز به‌دلیل نبود پول و سرمایه در جامعه دچار رکود اقتصادی هستند.
وی افزود ما نعمت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی داریم، اما متاسفانه با مشکل عدم برنامه‌ریزی صحیح مواجهیم؛ برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند بسیاری از مشکلات و چالش‌های استان را برطرف کند. در زمینه توزیع و صادرات محصولات کشاورزی از قبیل خرما و نیز محصولات معدنی در استان برنامه‌ریزی لازم وجود ندارد که این مهم نظارت و همکاری دولت را می‌طلبد.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان تاکید کرد: به نظر بنده تصویب منطقه آزاد سیستان و بازگشایی مرزها عاجل‌ترین اقدامی‌ست که دولت محترم باید به آنها توجه کند. مرزهای آبی تا حدود فعال هستند که امید است فعال‌تر بشوند. ما باید از پتانسیل مرزها استفاده کنیم.
مولوی عبدالحمید در ادامه از رئیس‌جمهور خواست که موضوع بازگشایی مرزها را در اولویت برنامه‌های دولت قرار دهد و گفت اگرچه جناب آقای رئیس‌جمهور دستور رسیدگی به بحث بازگشایی مرزها را به وزیر محترم کشور داده‌اند، اما درخواست ما آن است که با توجه به اهمیت این موضوع، آن را در اولویت برنامه‌های دولت قرار دهند تا تجارت‌های مرزی مجددا راه‌اندازی شوند.
وی در ادامه تصریح کرد: از دولت محترم می‌خواهیم که توجه ویژه‌ای به استان سیستان‌وبلوچستان داشته باشد و برای این استان امتیازاتی قائل شود؛ به‌عنوان مثال بعضی از کالاهایی که شاید در دیگر نقاظ کشور ممنوع باشند، در این استان تا حدودی مجاز قرار داده شوند تا از مشکلات اقتصادی مردم کاسته شود.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان به مشکلات جاده‌های مواصلاتی شهرهای سیستان‌وبلوچستان و تلفات جاده‌ای نیز اشاره کرده و خواستار رسیدگی و برنامه‌ریزی برای حل این معضل شد.

مدیریت دارالعلوم زاهدان در ادامه سخنان‌ش استاندار جدید سیستان‌وبلوچستان را فردی باسواد، توانمند و باتجربه توصیف کرد و از دولت خواست به استاندار اختیارات ویژه‌ای بدهد تا بتواند مشکلات استان را برطرف کند.
امام‌‌جمعه اهل‌سنت زاهدان بر لزوم مشورت با نخبگان استان تاکید کرد و گفت: در استان افراد نخبه و صاحب‌نظر زیادی هستند، اما متاسفانه از این نخبگان و اندیشمندان کار گرفته نمی‌شود. پیشنهاد بنده آن است که اتاق فکری تشکیل شود تا از این نخبگان برای ساماندهی اوضاع و حل مشکلات استان و هم‌اندیشی با استاندار محترم استفاده شود.

این پیشوای مذهبی اهل‌سنت در ادامه به حمایت‌های مردمی از دولت اشاره کرد و گفت: جناب آقای روحانی! همان‌طور که اکثریت قاطع ملت ایران به شما رأی داده‌اند، از شما حمایت هم می‌کنند؛ لذا شما با قدرت تمام برنامه‌های خودتان را به پیش ببرید و به وعده‌های‌تان عمل کنید.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سیستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
درود بر شیخ الاسلام بزرگوار حامی وحدت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
احسنت آقای عبدالحمید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
با سلام من اهل سیستان هستم و افتخار می کنم ما سیستانیها و بلوچها با هم اتحاد داشته باشیم و این اتحاد بر عهد بزرگان است . احسنت مولانا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار