کد خبر: ۵۳۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰ 08 December 2017
مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همگام با ملت ایران امروز بعد از اقامه نمازجمعه با حضور در خیابان ها شعار حمایت از فلسطین، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سردادند.

مردم ولایتمدار و ظلم ستیز سیستان و بلوچستان همراه با ملت ایران بعد از اقامه نمازجمعه در محکومیت توطئه اخیر شیطان بزرگ علیه قدس شریف و جهان اسلام راهپیمایی کردند.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: راهپیمایی ضد آمریکایی صهیونیستی مردم شریف این استان امروز در بیش از 30 نقطه جمعیتی برگزار شد.
عباس صفدری اظهار داشت: ملت ایران همراه با سایر مسلمانان دنیا تلاش رئیس جمهوری آمریکا برای نادیده گرفتن تاریخ و پیشینه اسلامی قدس شریف با هدف معرفی کردن آن به عنوان پایتخت رژیم بدون سرزمین صهیونیستی را با شرکت در راهپیمایی امروز محکوم کردند.
راهپیمایی در زاهدان با حضور پرشور مردم از مصلی قدس تا تقاطع آزادی برگزار شد.
مردم زاهدانی با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر رژیم کودک کش صهیونیستی، فلسطین آزاد خواهد شد و مرگ بر استکبار جهانی خشم و انزجار خودشان را از مستکبران جهانی اعلام کردند.
بر اساس اعلام خبرنگاران ایرنا در دیگر نقاط سیستان و بلوچستان نیز مردم نمازگزار حضوری پرشور در راهپیمایی امروز داشتند.
کنگره آمریکا در سال 1995 میلادی، قانونی را به تصویب رساند که به ‌موجب آن سفارتخانه آمریکا باید به قدس منتقل شود، اما رؤسای جمهوری آمریکا هر یک پس از دیگری، اجرای این مصوبه را هر 6 ماه به تعویق انداختند.
ترامپ رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه شب دستور انتقال سفارت خانه این کشور به قدس شریف را امضا کرد که این اقدام با موجی از مخالفت های جهانی مواجه شد.
سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار