کد خبر: ۵۳۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 10 December 2017
     مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: هزار و 632 واحد مسکن مهر در دولت یازدهم در جنوب این استان به بهره برداری رسیده است.

ایوب کرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساخت چهار هزار و162 واحد مسکن مهر در جنوب سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار گرفت که تا کنون بیش از سه هزار و 636 واحد به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: پروژه های مسکن مهر جنوب سیستان و بلوچستان در سه شهر ایرانشهر، چابهار و کنارک در حال ساخت است که تا پایان امسال به بهره برداری می رسند.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت:60 درصد از کل مسکن مهر جنوب این استان در چابهار قرار دارد.
کرد با اشاره به اهمیت بافت های تاریخی در جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مطالعات برای نوسازی و بهسازی بافت تاریخی بیت رهبری و قلعه ناصری در ایرانشهر انجام و کار انتخاب پیمانکار نیز به اتمام رسیده است.
وی با اشاره به سکونت گاههای غیررسمی افزود: بزرگترین سکونتگاه غیر رسمی کشور در روستای کمب چابهار در جنوب سیستان بلوچستان قرار دارد که در سفرهای مسئولان بررسی و مطالعات آن انجام شده و در طرح بازآفرینی شهری برای ارتقاء کیفیت زندگی ساکنان آن تصمیماتی نیز اتخاذ شده است.
وی ادامه داد: همچنین در نیکشهر و سرباز مطالعات سکونتگاههای غیررسمی انجام و برنامه‌های آن با اولویت تدوین شده است.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی راههای ارتباطی دارای 2 اداره کل راه و شهرسازی در زاهدان مرکز این استان و ایرانشهر است.
راههای ارتباطی شهرستانهای زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، خاش، میرجاوه، سراوان، سیب سوران و مهرستان زیر پوشش اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان و محورهای ارتباطی ایرانشهر، دلگان، فنوج، سرباز، قصرقند، نیکشهر، کنارک و چابهار در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان (ایرانشهر) قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار