معاون اداره جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با اشاره به وجود ۹۲ مزرعه سردابی و گرمابی پرورش ماهی در ملایر گفت: از کل مزارع فعال پرورش ماهی ملایر ۳۵ استخر فعال است و ۵۷ مزرعه نیز به دلیل مشکل کم‌آبی تعطیل شده‌اند
کد خبر: ۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷ 16 February 2015
 معاون اداره جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با اشاره به وجود ۹۲ مزرعه سردابی و گرمابی پرورش ماهی در ملایر گفت: از کل مزارع فعال پرورش ماهی ملایر ۳۵ استخر فعال است و ۵۷ مزرعه نیز به دلیل مشکل کم‌آبی تعطیل شده‌اند.

داریوش مصطفوی، در گفت‌و‌گو با تسنیم ، اظهار داشت: پرورش ماهی ملایر در حال حاضر با مشکل کمبود آب و بارندگی رو‌به‌رو است که اگر تدابیر لازم اندیشیده نشود تولید ماهی را در شهرستان تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

کارشناس شیلات اداره جهاد کشاورزی ملایر افزود: تاکنون هیچ‌گونه بیماری در استخرهای شهرستان ملایر مشاهده نشده و وجود ویروس VHS نیز در استخرهای ملایر گزارش نشده است.

وی افزود: ۹۲ مزرعه سردابی و گرمابی پرورش ماهی در ملایر وجود دارد که از این تعداد ۳۵ استخر فعال است و ۵۷ مزرعه نیز به دلیل مشکل کم‌آبی تعطیل شده‌اند.

کارشناس شیلات اداره جهاد کشاورزی ملایر نیز  در این زمینه اظهار داشت: در شهرستان ملایر ۲۵ استخر ۲ منظوره سردابی، ۲ مزرعه پرورش ماهی، ۲ مزرعه با استفاده از آب قنات، ۴ آب‌بند شامل دریاچه کوثر، سد انوج، دریاچه مهر و دریاچه پارک سیفیه و ۸ مزرعه پرورش ماهی گرمابی وجود دارد.

نوروزی تصریح کرد: سالانه ۵۰۰ تن ماهی سردابی و گرمابی و یک میلیون بچه ماهی با استفاده از تخم چشم‌زده قزل‌آلا تولید می‌شود که ماهی سردابی تولید شده در ملایر قزل‌آلا و ماهی‌های گرمابی شامل ماهی کپور معمولی، سفید پرورشی، ماهی آزاد و سرگنده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۳۰۰ قطعه ماهی خاویاری نیز جهت پرورش آزمایشی به استخره‌های ملایر آورده‌ شده است افزود: تقریبا ۹۰ درصد از تولید ماهی ملایر در خود استان همدان به فروش می‌رسد و ده درصد هم به تهران فرستاده می شود.

کارشناس شیلات اداره جهاد کشاورزی ملایر کم‌آبی را مهم‌ترین مشکل پرورش ماهی در ملایر دانست و تاکید کرد: تولیدکنندگان ماهی در شهرستان درخواست افزایش تسهیلات را دارند که در این خصوص پیگیری هایی انجام شده ولی کافی نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار