کد خبر: ۵۳۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳ 12 December 2017
    فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: رزمایش موتور سواران قانونمند با حضور 30 موتور سوار امروز/سه شنبه/ در روستای محمدان ایرانشهر برگزار شد.

سرهنگ یدالله ستوده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رزمایش با بهره گیری از ظرفیت دستگاههای دست اندرکار در امر ترافیک و با هدف تلاش بر ارتقاء آموزش همگانی برای پیشگیری از بروز تصادفات در حوزه استحفاظی پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان برگزار شد.
وی افزود: در این رزمایش به هر راکب موتور سیکلت یک عدد کلاه ایمنی به صورت رایگان اهدا شد.
وی بیان کرد: متاسفانه فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی هنوز در میان بسیاری از راکبان موتورسیکلت جا نیفتاده است.
وی ادامه داد: 90 درصد کسانی که در تصادف با موتورسیکلت جان خود را از دست می دهند از ناحیه سر ضربه خورده و دچار ضربه مغزی شدند.
فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: باید به اجبار با هر موتورسیکلتی که پلاک شده یک عدد کلاه ایمنی نیز تحویل راکب آن داده شود.
سرهنگ ستوده اظهار اشت: برخورد قاطع با راکبان موتورسیکلت فاقد کلاه ایمنی و نیز در نظر گرفتن تشویقاتی برای راکبانی که از کلاه استفاده می کنند می تواند نقش موثری در ترویج و ترغیب رانندگان به استفاده از کلاه ایمنی داشته باشد.
به گزارش ایرنا این استان به سبب گستردگی راههای ارتباطی دارای 2 قرارگاه پلیس راه و 2 اداره کل راه و شهرسازی در شمال به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است که شهرستان های شمالی و مرکزی شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران و مهرستان زیر پوشش قرارگاه شمال و شهرستان های جنوبی ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار زیر پوشش قرارگاه پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار