کد خبر: ۵۳۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷ 12 December 2017
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بستر فرهنگی و زیرساختی ورزش در این استان فراهم است و هیات های ورزشی باید از این ظرفیت ها نهایت استفاده را ببرند.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان جوانترین استان کشور بیشترین ظرفیت های ورزشی را در خود جای داده که تا پیش از دولت تدبیر و امید توجه زیادی به آن نمی شد و اینک در آستانه اوج گیری قرار گرفته است.
بیش از 70 درصد جمعیت 2.8 میلیون نفری سیستان و بلوچستان را افراد زیر 30 سال تشکیل داده اند که می توان از نیروی جوانی آنان برای هر نوع ورزشی بصورت سازمان یافته بهره گرفت.
سید دانیال محبی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با روسای هیات های ورزشی سیستان و بلوچستان و تجلیل از کبدی کاران مدال آور مسابقات آسیایی اظهار داشت: این استان از لحاظ طبیعی ظرفیت های بالقوه ای در زمینه ورزش دارد.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان دارای سواحل بکر، شن زارهای روان، چشم اندازهای طبیعی، آتش فشان نیمه فعال تفتان و غیره را دارد که برای توسعه ورزش و برگزاری همایش های ورزشی بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: همچنین فیزیک افراد در سیستان و بلوچستان برای تمام رشته های ورزشی مناسب است و برنامه ریزی و بهره گیری ظرفیت ها از سوی مدیران را در توسعه ورزش در این استان می طلبد.
وی تصریح کرد: امکانات طبیعی بسیار زیادی در سیستان و بلوچستان در زمینه ورزش وجود دارد بنابراین نیازمند برنامه ریزی بیشتر مدیران ورزشی است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای بهره گیری از ظرفیت های ورزشی در این استان باید تمام مدیران با هم افزایی و هماهنگی بیشتر در این زمینه گام بردارند.
محبی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان از لحاظ نیروی انسانی و ظرفیت های طبیعی در زمینه ورزش، استانی برخوردار است.
وی بیان کرد: همچنین زیرساخت های طبیعی کشتی در سیستان و بلوچستان فراهم است که باید از این ظرفیت ها نهایت استفاده را کرد.
وی افزود: جوان بودن جمعیت سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین ظرفیت های ورزشی این استان محسوب می شود که باید در این زمینه برنامه ریزی های درستی انجام شود.
مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: این استان به عنوان جوانترین استان کشور بیشترین ظرفیت های ورزشی را در خود جای داده است.
حسین ثوری اظهار داشت: خیران در بخش زیرساخت های ورزشی در سیستان و بلوچستان مشارکت خوبی دارند.
وی بیان کرد: 120 زمین چمن مصنوعی توسط خیران به اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان اهدا شده است.
وی از افزایش تعداد مدال آوران سیستان و بلوچستان در سطح جهانی و بین المللی خبر داد و افزود: سال گذشته ورزشکاران این استان موفق به کسب 58 مدال بین المللی و 13 مدال جهانی شدند.
وی تصریح کرد: ورزشکاران زیادی از سیستان و بلوچستان تا کنون در رقابت های مختلف کشوری و بین المللی افتخارات بسیار زیادی برای این استان به ارمغان آوردند.
مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: هزار و 458برنامه در بخش ورزش های همگانی پارسال در این استان برگزار شده است.
ثوری اظهار داشت: چهار هزار و 548 نفر در قالب جشنواره ها و تورهای ورزشی پارسال در سیستان و بلوچستان حضور پیدا کردند.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی سیستان و بلوچستان نیز گفت: در تلاش هستیم تا شاخص های مربوط به بازیهای بومی و محلی را در این استان ارتقا دهیم.
محمد امیر براهویی اظهار داشت: با توجه به اینکه بالاترین جمعیت سیستان و بلوچستان معادل 51،5 درصد را روستاییان تشکیل می ‌دهند می طلبد مسئولان به این رشته توجه ویژه ای داشته باشند.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان در زمینه احیای بازی های بومی محلی در سطح کشور سرآمد است.
وی افزود: سیستان و بلوچستان رتبه دوم بازی های بومی محلی کشور را از آن خود کرده است.
وی تصریح کرد: هم اینک 60 خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار