کد خبر: ۵۳۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ 13 December 2017

نماینده ارشد سازمان ملل در خصوص آزار جنسی زنان مسلمان «روهینگیا» توسط نظامیان میانمار هشدار داد و تأکید کرد که شورای امنیت باید از این کشور بازدید به عمل آورد.

به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز گزارش کرد، «پرامیلا پاتن» نماینده ویژه «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در امور خشونت جنسی در جنگ گفت، یک زن مسلمان روهینگیا به وی گفته است که ارتش میانمار به مدت 45 روز وی را در گروگان نگه داشته بود و به طور مداوم به وی تجاوز می‌کردند.

در یک مورد دیگر، یک زن دیگر در حین تحمل آزار جنسی، مورد ضرب و شتم یک نظامی میانماری قرار گرفته است و بینایی یک چشم خود را از دست داده است.

پاتن به شورای امنیت گفت: «برخی شاهدان ماجرا گزارش کردند که زنان و دختران به یک صخره یا درخت بسته می‌شوند و چندین نظامی تا حد مرگ به آنها تجاوز می‌کنند».

وی ادامه داد: «برخی زنان شرح داده‌اند که چگونه نظامیان، کودکان را در روستا خفه می‌کنند. برخی زنان نیز به من گفته‌اند که کودکانشان در حالیکه مورد آزار جنسی گروهی قرار گرفته‌اند، به داخل آتش پرتاب شده‌اند».

پاتن تصریح کرد که شورای امنیت 15 عضوی باید از میانمار و بازار کوکس در بنگلادش که بیش از 626 هزار آواره روهینگیایی از آغاز خشونت‌های ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در استان راخینه در 25 آگوست تاکنون به این منطقه فرار کرده‌اند، بازدید به عمل آورد.

وی همچنین پیشنهاد یک قطعنامه شورای امنیت را مطرح کرد که خواستار توقف فوری خشونت‌ها علیه غیرنظامیان راخینه شود و تأکید کرد که اقداماتی باید برای مسئول نگه داشتن عوامل خشونت‌ علیه مسلمانان روهینگیا صورت گیرد.

ارتش میانمار ماه گذشته، با انتشار گزارشی تمامی اتهامات تجاوز و کشتار مسلمانان توسط نیروهای امنیتی را انکار کرد.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: «این غیرقابل پذیرش است. برمه می‌بایست اجازه تحقیقات مستقل، شفاف و معتبر درباره آنچه رخ داده است را بدهد. در حالی که وعده‌هایی از دولت برمه می‌شنویم، باید شاهد اقدام آنها نیز باشیم».

«وو هایتائو» معاون سفیر چین در سازمان ملل گفت که بحران میانمار باید از طریق توافق میان میانمار و بنگلادش رفع شود و هشدار داد که هرگونه راه‌حلی که از طریق فشارهای زیاد خارجی حاصل شود، احتمالاً اوضاع را به صورت موقت تسهیل می‌بخشد اما پیامدهای منفی را بعد از آن به همراه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار