حسين مرعشي درباره موضوعات مختلفي از جمله تعريفي از اصلاح‌طلبي هاشمي و کارگزاران و ثروت‌اندوزي خانواده هاشمي گفت‌وگو کرده که اهم آن را در ادامه می خوانید.
کد خبر: ۵۳۸۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ 16 December 2017
به گزارش تابناک : حسين مرعشي درباره موضوعات مختلفي از جمله تعريفي از اصلاح‌طلبي هاشمي و کارگزاران و ثروت‌اندوزي خانواده هاشمي گفت‌وگو کرده که اهم آن را در ادامه می خوانید.

* ‌ثروت‌اندوزي شخصي و سوءاستفاده از مناصب حکومتي حتما مذموم است ولي مردم و کشور را ثروتمندکردن، حتما امر پسنديده‌اي است. آقاي هاشمي دنبال اين بودند که ايران توسعه پيدا کند و مردم ثروتمند شوند و عده‌اي که نمي‌توانستند اين را بفهمند، اين فضا را عليه آقاي هاشمي راه انداختند.
 
* ‌در ايران هميشه يکي از درگيري‌ها، درگيري بي‌هنران با باهنران است.
 
* مشکل ما، مشکل آي‌کي‌يومان است؛ آي‌کي‌يوي ما يک مقدار بيشتر از دوستان ديگرمان است؛ مشکل کارگزاران و خانواده آقاي هاشمي اين است که مقداري آي‌کي‌يو بالايي دارند و مي‌فهمند که کشور را نمي‌توان با توزيع پول نفت اداره کرد و نمي‌شود کشور را با نگه‌داشتن ظرفيت‌ها و اجرانکردن پروژه‌ها حفظ کرد. اگر کشور مي‌خواهد رشد کند و مردم رفاه داشته باشند، زيرساخت‌ها بايد توسعه يابد. اينها را ما مي‌فهميم و سال‌ها هم گفته‌ايم.
 
* ‌اصلا با ژن موافق نيستم، آي‌کي‌يو را همه دارند اما بعضا از آن استفاده نمي‌کنند. ژن برتر مي‌شود نژادپرستي و خيلي چيز بي‌ربطي است. بعضي دوستان ما در جمهوري اسلامي منافع کوتاه‌مدتشان را بر منافع درازمدت ملت ترجيح مي‌دهند، خوب مي‌فهمند که بعضي کارها چه تأثيراتي دارد.
 
*‌ اينکه اين خانم (دانشور) مدعي است که از او طلب پول کردند، من مي‌دانم شما هم مي‌دانيد که آن فرد اگر بيشتر از اين هم پول مي‌خواستند که بيايد در ليست پول مي‌داد اما واقعيت اين است که همه کساني که مي‌توانستند با پول وارد ليست شوند در ليست نيستند و اين لیست، لیست خوبي است؛ حداقل از اين بابت که بعضي‌ها در آن نيستند، ليست خوبي است و هيچ کاسبي تقريبا در آن نيست.
 
* ‌جريان سومي در ايران وجود ندارد اگر قرار بود کسي در ايران جريان سومي درست کند، مرحوم آقاي هاشمي بود.
 
‌* قاعدتا ما اصلاح‌طلبيم؛ ما اصلاح‌طلبي را بنيان گذاشتيم و اصلاح‌طلبي را ما تدوين کرديم؛ رقابت‌هاي مجلس پنجم را ما مديريت کرديم، در مجلس ششم و در انتخابات رياست‌جمهوري دور اول آقاي خاتمي هم ما رکن اصلي بازي سياست بوديم و آقاي هاشمي اولين اصلاح‌طلب ايران است. اگر خاطرتان باشد پيش از دوره آقاي هاشمي حتي ويدئو هم قاچاق بود اما پس از آن رشد سينما، رشد ويدئو و رشد دانشگاه در زمان آقاي هاشمي اتفاق افتاد و سياست‌هاي آقاي هاشمي، سياست‌هاي اصلاح‌طلبانه‌اي بود و در جبهه اصلاحات به معني امروزي يک‌سري نيروهاي راديکال‌تري ظاهر شدند که اينها حرف‌هاي جديد زدند و اين حرف‌ها با اقبال مردم مواجه شد و ما يعني کارگزاران و آقاي هاشمي با آن موج همراهي نکرديم چون مي‌دانستيم برمي‌گردد و اين موجي است که نمي‌ماند و صبر کرديم تا با ملايمت آن دوستان نيز به جريان ميانه بازگشتند.
 
* ‌آقاي خاتمي هم مورد حمايت آقاي هاشمي بود و يک بخش از رأي ايشان براي حمايت کارگزاران و دولت آقاي هاشمي از ايشان بود و آن دوره هم آقاي هاشمي انتخابات را برد، هرچند آقاي خاتمي رئيس‌جمهور شدند، اما برد براي آقاي هاشمي بود و آقاي هاشمي با اتکا به محبوبيتي که داشت انتقال قدرت بعد از خود را مديريت کرد و اين خيلي فرق مي‌کند، حتي آقاي خاتمي محبوب نتوانست در سال ٨٤ انتقال قدرت بعد از خود را منتقل کند و کشور دست احمدي‌نژاد افتاد و اينها واقعيت‌هاي تاريخي است.
 
‌* من هيچ‌وقت نمي‌خواهم آقاي روحاني تابع اصلاح‌طلبان باشد، آقاي روحاني، نه خاتمي است نه هاشمي، ما چون سياست‌هاي آقاي روحاني را به نفع کشور مي‌دانستيم و مي‌دانيم، از آقاي روحاني حمايت مي‌کرديم. اگر هم انتقادي داريم، انتقاد متوجه اين است که برخي مديران همپاي سياست‌هاي آقاي روحاني حرکت نمي‌کنند.
 
* ‌ايشان (شهرام جزايري) پيش من رفت‌وآمد داشت و من يکي از مديران را براي تحقيق درباره کارهاي او فرستادم. وقتي برگشت به من گزارش داد که اين آدم بااستعدادي است اما تمام کارهايش کاغذي است و اصلا کار سرمايه‌گذاري تاکنون نکرده و خوب است شما راهنمايي‌اش کنيد تا برود کارهاي واقعي انجام دهد و من همين را به شهرام جزايري منتقل کردم و يکي، دو جا هم در کرمان سرمايه‌گذاري کرد و اتفاقا همين‌ها هم به دردش خورد و وقتي دستگير شد، سرمايه‌گذاري‌هاي واقعي را که کرده بود، توانست جواب دهد و بدهي‌هايش را از محل همان سرمايه‌گذاري‌ها پرداخت کرد؛ بچه بااستعدادي است، اما عجول است و عادت کرده بود به اينکه افراد را استخدام کند و اين کار غلطي است.





منبع : خانه ملت 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار