کد خبر: ۵۴۰۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۱ 18 December 2017
     جشنواره ترویج زایمان طبیعی امروز /یکشنبه/ با حضور 150 نفر از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی زابل و اقشار مختلف مردم زهک در بیمارستان سیدالشهداء(ع) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا سرپرست بیمارستان سیدالشهداء(ع) زهک در این همایش گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت منجر به تحولات مطلوبی در سطح بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان و این بیمارستان شده است.
دکتر یحیی احسان الهی افزایش شمار رشته های تخصصی و متخصصان، بیشتر شدن تخت های بستری، سرپایی و راه اندازی بخش های اعصاب و روان، CCU ،ICU و پیگیری خرید و نصب دستگاه سی تی اسکن را از جمله اقدامات مطلوب طرح تحول سلامت در این بیمارستان ذکر کرد.
وی تاکید کرد: در بخش زایشگاه، رایگان بودن هزینه های زایمان طبیعی و راه اندازی زایمان بدون درد از جمله اقداماتی بحساب می آید که برای حمایت از زایمان طبیعی انجام شده است.
وی گفت: یکی از معضلات جامعه سوق مادران باردار به سمت سزارین است که سبب شده آمار سزارین در کشور از استانداردهای جهانی فاصله گیرد.
وی ادامه داد: بیمارستان زهک دارای کارکنانی مجرب، امکانات و تجهیزات بسیار مناسب برای ارائه خدمت به مردم است تا مادران باردار با خیال راحت پا به بیمارستان بگذارند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با افزون بر 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود.
این استان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار