کد خبر: ۵۴۰۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷ 18 December 2017
    کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بارندگی های پراکنده در سطح استان احتمال جاری شدن روان آب در برخی نقاط وجود دارد.


رضا آزادمنش اظهار داشت: با تقویت جریانات مرطوب جنوبی تا صبح روز سه شنبه سامانه بارشی سبب بارش های پراکنده گاهی رعد و برق و تند بادموقتی در سطح استان خواهد شد.
وی ادامه داد: امروز عمده بارش ها مربوط به مرز غربی، نواحی غربی سواحل، جنوب غرب و ارتفاعات نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان است به طوری که احتمال جاری شدن موقت روان آب در برخی از این مناطق وجود دارد.
وی بیان کرد: روز دوشنبه با حرکت سامانه به سمت شرق سیستان و بلوچستان بارش ها بیشتر در ارتفاعات مرکزی، سواحل و نواحی شرق دریای عمان رخ خواهد داد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه وقوع عمده بارش ها در نقاط هم مرز با استان هرمزگان است، طغیان رودخانه های محلی در این مناطق دور از انتظار نیست.
وی افزود: دریای عمان تا فردا مواج خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: در 24 ساعت گذشته زاهدان، زهک و زابل با حداقل صفر درجه و زرآباد کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان با حداکثر 26 درجه به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط این استان بودند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار