کد خبر: ۵۴۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰ 27 December 2017

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تسریع در ترمیم و آسفالت حفاری خطوط گاز شهری زاهدان از سوی متولیان امر ضروری است.

باقر کرد در حاشیه نشست شورای فنی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر توجه ویژه اعضای شورای فنی این استان در کیفیت اجرای خطوط و انشعاب لوله گاز در سطح شهر زاهدان تاکید کرد و اظهار داشت: اجرای مطلوب و مطابق با استانداردها در اجرای خطوط و انشعاب گاز سبب رضایتمندی شهروندان می شود.
وی افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان و امکان وقوع بارندگی ترمیم نشدن کانالهای حفاری شده مشکلاتی را برای شهروندان به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به نظارت شورای فنی سیستان و بلوچستان بر روند اجرای طرح گاز رسانی در سطح شهر زاهدان گفت: روزانه تمامی مراحل براساس استانداردهای تعریف شده باید بررسی و مستند سازی شود.
وی بر اهمیت نقش پیمانکاران بومی در اشتغالزایی جوانان جویای کار و بکارگیری تجربه آنان تاکید کرد.
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندارسیستان و بلوچستان طرح گاز رسانی را یکی از پروژه های اساسی و زیرساختی در دولت تدبیر و امید در این استان ذکر کرد و اظهار داشت: فضای اعتمادی که در جامعه در خصوص خدمت رسانی به مردم به وجود آمده باید حفظ و صیانت شود.
به گفته مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان تاکنون افزون بر چهار هزار و 200 مشترک در این شهر از نعمت گاز بهره مند شده اند در حالیکه این شرکت آماده واگذاری حدود 11 هزار اشتراک است.
محمدحسن طهرانی اظهار داشت: در محدوده شهر زاهدان کل شبکه تغذیه و توزیع مورد نیاز هزار و 350 کیلومتر است که 500 کیلومتر آن انجام شده یا در دست اقدام است.
وی ادامه داد: تاکنون 330 کیلومتر شبکه گاز رسانی در زاهدان اجرا شده است که حدود 35 درصد این شهر را شامل می شود.
وی افزود: هم اینک نیز 2 پیمانکار این شرکت در حال ایجاد شبکه در مناطق مختلف این شهر هستند.
وی مشکل اصلی مردم زاهدان در زمینه گاز را مربوط به مشکلات داخل ساختمان شامل لوله کشی داخلی و دودکش، ذکر کرد و گفت: این قسمت به نظام مهندسی مربوط می شود.
مدیر عامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این شرکت ظرفیت اشتراک پذیری گاز برای حدود10 تا 11 هزار مشترک را در زاهدان دارد.
وی گفت: باقی مانده پیمان سپاری های این شرکت که 850 کیلومتر است تا پایان امسال تمام خواهد شد.
طهرانی ابراز امیدواری کرد با توجه به سرعت بالای کار گازرسانی در شهر زاهدان انتظار است مردم و مسئولان، این شرکت را تا پایان سال 98 که عملیات اجرایی کار انجام خواهد شد همراهی کنند.
وی با اشاره به مشکلات مردم در زمینه هزینه لوله کشی گاز گفت: در سفر آذرماه جاری رئیس جمهوری به سیستان و بلوچستان با توجه به درخواست ها و پشنهادات ارائه شده، مصوب شد به منظور گازکشی داخل ساختمان و دریافت انشعاب گاز تا سقف 20 میلیون ریال تسهیلات بانکی کم بهره به شهروندان زاهدانی متقاضی پرداخت شود که اجرای این مصوبه به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با گستره 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 11.5درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت آخرین استان فاقد شبکه گاز کشور به شمار می رود که دولت یازدهم عزم خود را جزم کرده تا مردم این استان دور افتاده را از نعمت گاز شهری برخوردار کرده و رنج سالها حمل سیلندرهای گاز مایع را از آنان بزداید.
این طرح، اهداف چندگانه ای را دنبال می کند که از جمله آنها می توان به گازرسانی به نیروگاهها، صنایع پتروشیمی، واحدهای صنعتی و ساخت خطوط فرعی و شبکه های شهری برای مصارف خانگی، تجاری و صنعتی اشاره کرد.
پس از اجرای طرح انتقال گاز از عسلویه به ایرانشهر و گازرسانی شهری در ایرانشهر عملیات اجرای لوله گذاری و انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان انجام شد و هم اینک شهر زاهدان در حال گازرسانی است.
شهرستان زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان با سه بخش مرکزی، نصرت آباد و کورین در جنوب شرق کشور و در فاصله 1600 کیلومتری تهران واقع شده است و به عنوان «بزرگشهر» شناخته می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار