کد خبر: ۵۴۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ 30 December 2017

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 145 مجوز برای ورود دام سنگین (گوساله و گاو) شامل 53 هزار و 237 رأس به استان از ابتدای امسال تاکنون صادر شده است.

سکینه اشرفی در حاشیه کارگروه اقتصادی سیستان و بلوچستان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در این مدت 51 فقره مجوز واردات شتر به ظرفیت 15 هزار نفر صادر شده که تاکنون چهار هزار و 226 نفر شتر وارد شده است.
وی گفت: دولت با هدف توجه و حمایت ویژه از مرزنشینان 9 هزار میلیارد ریال (900 میلیارد تومان) اعتبار معافیت گمرکی برای چهار استان مرزنشین کشور تخصیص داده که 40 درصد این اعتبار متعلق به سیستان و بلوچستان است.
وی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران و تولید کنندگان با نگاه صرفه اقتصادی و ارتقاء معیشت مرزنشینان اظهار داشت: موظف به ارائه خدمت و تسهیل شرایط سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی هستیم.
وی افزود: تامین زیرساخت ها و امکانات بازارچه جدید میرجاوه و جانمایی مناسب آن متناسب با شرایط منطقه و رویکرد حمایت از فعالان اقتصادی و مرزنشینان در اولویت قرار دارد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود.
این استان دارای 19 شهرستان است و افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار