نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس
نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص توجه به مسایل زیست محیطی توسط شرکت پتروشیمی مکران گفت: عملکرد حرفه ای توسط این شرکت باعث شده در حوزه مسایل زیست محیطی بهتر از شرکت های دیگر باشد.
کد خبر: ۵۴۷۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ 04 January 2018

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان هدایت الله خادمی ایجاد شرکت های پتروشیمی را به جهت اشتغالزایی و سوددهی بالا بسیار مثبت ارزیابی و تصریح کرد: شرکت های پتروشیمی علاوه بر اشتغالزایی با ایجاد ارزش افزوده، سود بسیار خوبی عاید کشور می کنند و از آنجا که در تحریم ها برای این قبیل شرکت ها مشکل زیادی ایجاد نگردید، در آن دوران نیز عملکرد مثبتی داشته و توانسته اند محصولاتشان را بفروشند.

ارتقای امنیت جنوب شرق با راه اندازی پتروشیمی مکران/ وضع مناسب زیست محیطی نسبت به سایر پتروشیمی ها

وی ایجاد شهرک پتروشیمی مکران را بسیار مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان منطقه محرومی است؛ لذا باید از مسئولان این شرکت که بانی خیر شده و اشتغال را در این منطقه محروم ایجاد کرده اند، تشکر کرد.

مدیرعامل اسبق شرکت حفاری شمال با تاکید بر اینکه همیشه آرزو داشتیم مواد را به صورت خام صادر نکنیم و آن را توسط شرکت های پتروشیمی یا پالایشگاهها به ده ها یا صدها فرآورده با ارزش دیگر تبدیل و سپس صادر کنیم، خاطرنشان کرد: بنابراین عملکرد پتروشیمی ها به خصوص پتروشیمی های گازی نظیر مجتمع‌‌های پتروشیمی مستقر در شهرک پتروشیمی مکران در کشور بسیار خوب بوده و توانسته اند فرآورده های بسیار باارزشی از مواد خام ایجاد کنند که تحقق این امر اشتغالزایی و سوددهی بالا نیز برای کشور به دنبال داشته است .

وی در خصوص توجه به مسایل زیست محیطی توسط شرکت پتروشیمی مکران تصریح کرد: عملکرد حرفه ای توسط این شرکت باعث شده در حوزه مسایل زیست محیطی بهتر از شرکت های دیگر باشد .

خادمی احداث و فعالیت شرکت پتروشیمی مکران را بسیار مثبت ارزیابی و اظهار کرد: اگر این شرکت توسعه پیدا کند، هم بخش اعظمی از اشتغال منطقه را پوشش می دهد و هم سوددهی بالایی خواهد داشت ضمن اینکه باعث توسعه منطقه می شود .

وی درباره تاثیر احداث شهرک پتروشیمی مکران در ایجاد امنیت در استان سیستان و بلوچستان و منطقه چابهار گفت: مردمی که سرپناه، اشتغال و وضع مالی خوبی داشته باشند و بتوانند هزینه های زندگی را تامین کنند خود به دنبال امنیت می روند و در ایجاد امنیت همکاری می کنند، پایین ترین سطح نیازهای انسان خوراک، پوشاک و سرپناه است مردمی که این سطح برایشان محیا نشود به سطح های بالاتر که مشارکت در تامین امنیت است فکر نمی کنند و به سمت آن نمی روند، بنابراین وقتی که برای جوانان مناطق محروم اشتغال ایجاد شود و سرپناه داشته باشند خودشان در تامین امنیت استان شرکت می کنند و حس وفاداری آنها به مرکز بیشتر می شود .

وی در ادامه تاکید کرد: زمانی که وضعیت مالی افراد خوب باشد، خود برای ایجاد امنیت و شرایط مناسب زندگی تلاش می کنند ولی وقتی اشتغال وجود نداشته باشد ممکن است برخی حس کنند بودن امنیت برایشان مشکل ساز می شود چراکه شاید در بی امنی بتوانند برخی مشکلاتشان را حل کنند، امیدوارم که این طور واحدها در مناطق محروم توسعه پیدا کنند به خصوص در مناطق مرزی و استان هایی که با کشورهای دیگر هم مرز هستند .

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: هر چقدر مردم شهرها و استانهای مرزی وضعیت بهتری از لحاظ اقتصادی داشته باشند، وفاداری آنها به منطقه و کشور بیشتر می شود و گرایشات احتمالی به کشورهای همسایه نخواهند داشت. اگر مردم ببینند وضعیت کشورهای همسایه بهتر از استان آنهاست سیل مهاجرت و فرارمغزها را خواهیم داشت و برای آنها این سوال پیش می آید که چرا مردم آن منطقه وضعیت مالی بهتری دارند .

وی اظهار امیدواری کرد صنایعی نظیر پتروشیمی مکران در مناطق محروم و مرزی توسعه پیدا کنند و عدالت در توزیع عادلانه ثروت ایجاد شود .

خادمی درباره کم توجهی برخی مسئولان دولتی و سران قوا نسبت به پروژه هایی نظیر پتروشیمی مکران اظهار کرد: متاسفانه مشکل این است که در مملکت ما اکثر موضوعات دولتی هستند و دولت هم دستش را گذاشته روی کل اقتصاد به نحوی که دولتی ها و برخی وزارتخانه ها نظیر وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی رقیب بخش خصوصی شده اند وکارخانه های سیمان، فولاد و پتروشیمی دارند. بانکی که خودش پتروشیمی دارد تلاش و کمکی به شرکت های پتروشیمی خصوصی نمی کند تا به آنها وام کم بهره بدهد که آنها بتوانند توسعه پیدا کنند .

وی افزود: بنابراین زیرساخت ها و نگاه فرهنگی تولید و کمک به شرکت ها و بخش خصوصی که منابع مالی را می آورد یا وام می گیرد مقداری ضعیف است اگر ضعیف نبود هم اکنون به جای اینکه برای کسب درآمد فقط نگاهمان به فروش نفت خام باشد ده ها و صدها محصول صادراتی دیگر از جمله محصولات پتروشیمی داشتیم و وضعیت اینگونه نبود که کشوری با این همه منابع باشیم و این همه نیروی جوان بیکار باشند .

مدیرعامل اسبق شرکت حفاری شمال با بیان اینکه مزیت پتروشیمی مکران صنایع پایین دستی آن است به شرکت های پتروشیمی توصیه کرد در جهت تکمیل زنجیره ارزش در واحدهای پتروشیمی فعالیت کنند و گفت: گاها برخی از پتروشیمی ها فرآیندهایی بر روی مواد خامی که می گیرند انجام می دهند و در نهایت محصولی تولید می کنند که خودش به نحوی ماده اولیه است و به جای اینکه تنی 2000 دلار فروخته شود با قیمت بسیار پایین تر فروخته می شود .

خادمی با تاکید بر اهمیت رعایت ایمنی توسط شرکت های پتروشیمی تصریح کرد: در این صنعت ایمنی باید به بهترین شکل لحاظ شود، اگر خدایی ناکرده این شرکت ها از نظر ایمنی درست عمل نکنند و مدیریت سازمان بحث ایمنی را تا پایین ترین سطح سازمان منتقل نکند و همه متعهد به انجام و رعایت ایمنی نباشند با یک اشکال کوچک کل سرمایه و فرصت های شغلی از بین می رود و خسارت های بسیار شدیدی هم از نظر اقتصادی و هم از نظر وجهه به این صنعت و کشور وارد می شود

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
من آقای خادمی رو به عنوان انسانی صادق،کوشا ومتخصص می شناسم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
حالا تو کی هستی که گواهی دادنت رو اینهمه مهم فرض کردی؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار