قائم مقام کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد:
طی ۹ ماهه نخست سال جاری دوهزار و ۳۰۰ فرصت شغلی در زمینه های کشاورزی، دام‌پروری، صنایع دستی و خدمات برای مددجویان مناطق روستایی و عشایری این استان ایجاد شده است. قائم مقام کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گزارشی از اجرای طرح‌های اشتغال کمیته امداد در مناطق روستایی و عشایری این استان ارائه کرد.
کد خبر: ۵۴۸۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ 07 January 2018

 به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان وحید نجفی، قائم مقام کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان در ۹ ماهه نخست سال جاری از محل تسهیلات امدادی و بانکی هزار و ۷۹۳ طرح اشتغال‌زایی در مناطق روستایی و عشایری این استان در زمینه های کشاورزی، دام‌پروری، صنایع دستی و خدمات اجرا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت بیش از ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به طرح‌های اشتغال‌زایی جامعه هدف پرداخت شد، افزود: با اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال دوهزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان و اقشار نیازمند در مناطق روستایی و عشایری فراهم شده است.

قائم مقام کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: سهم بخش روستایی از کل اعتبار جذب شده ۶۷ درصد بوده که بیانگر توجه ویژه این نهاد به مناطق روستایی است.

نجفی با بیان اینکه در بخش مشاغل خانگی از چهار میلیون تومان تا سقف ۴۵میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می‌شود، یادآور شد: در همین مدت دو هزار و ۸۴۰ طرح اشتغال در زمینه‌های مختلف شامل دامداری، آبزیان، کشاورزی، باغداری، صنفی و خدمات با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان ایجاد شد که کمک قابل توجهی نیز در استقلال اقتصادی خانوارهای تحت حمایت است.

وی گفت: اکنون بهترین راهکار برای توسعه اشتغال شناسایی محصولات قابل تولید توسط خانوارهای مددجو، دریافت سفارش از بازار ، شناسایی بازارهای خرید محصولات قابل تولید و فراهم سازی زمینه تولید محصولات قابل فروش در خانوارهای تحت حمایت از طریق مهارت آموزی و تامین نهاده های تولید است.

قائم مقام کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه فرصت های شغلی ایجاد شده در بیش از ۲۰۰ رشته شغلی و در ۶ سرفصل مهم مانند کشاورزی، دام‌پروری،؛ شیلات و خدمات است ، افزود: هدایت اعتبارات در بخش اشتغال و آموزش‌های حرفه آموزی به سمت وسوی مناطق کم برخوردار اولویت اصلی این نهاد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار