کد خبر: ۵۴۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 08 January 2018

دادستان کل عربستان دلایل بازداشت ۱۱ شاهزاده منتقد این کشور را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از شیخ سعود المعجب، دادستان کل این کشور اعلام کرد که در روز پنجشنبه گذشته 11 شاهزاده با تجمع در کاخ سلطنتی خواستار لغو تصمیم دولت در خصوص توفف پرداخت قبوض آب و برقشان شدند.

وی افزود که این شاهزادگان معترض خواستار دیه یکی از عموزادگان خود که به قصاص محکوم شده است، بودند.

دادستان کل عربستان گفت: با وجود آنکه به این شاهزاده‌ها اعلام شد درخواست‌های آن‌ها اشتباه است، اما از ترک محل خودداری کردند و به همین دلیل دستور بازداشت آن‌ها صادر شد و آن‌ها هم اینک در زندان الحائر بازداشت هستند تا زمان محاکمه آن‌ها فرا رسد.

مسئولان سعودی از چند ماه قبل به دستور محمد بن سلمان ولیعهد عربستان که ریاضت کمیته ویژه تحقیقی را برعهده دارد، 11 امیر، دهها وزیر سابق، چهار وزیر کنونی را پیشتر در چارچوب آنچه مبارزه با فساد خواندند، بازداشت کرده‌اند. ولید بن طلال شاهزاده میلیاردر سعودی و شماری از بازرگانان نیز از جمله این بازداشت شدگان است.

کارشناسان سازمان ملل در زمینه حقوق بشر در عربستان روز سه‌شنبه گذشته در بیانیه‌ای خواستار توقف سرکوب فعالان حقوقی و آزادی‌ ده‌ها تن از کسانی شدند که از ماه سپتامبر گذشته به دلیل پیگیری صلح‌آمیز حقوق مدنی و سیاسی خود، در بازداشت به سر می‌برند.

در این بیانیه آمده است که بر اساس گزارش‌ها، بیش از 60 عالم دینی، نویسنده، روزنامه نگار، و فعال برجسته سعودی از ماه سپتامبر بازداشت شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار