وزیر دفاع خبر داد:
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از برگزاری همايش بزرگ فرصت­هاي سرمايه ­گذاري و توسعه پايدار سواحل مكران در تهران خبر داد.
کد خبر: ۵۴۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 09 January 2018

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از برگزاری همايش بزرگ فرصت­هاي سرمايه ­گذاري و توسعه پايدار سواحل مكران در تهران خبر داد.
به گزارش تابناک، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه راهبردی وزارت دفاع با بیان اینکه اسفند ماه سال جاري همايش بزرگ فرصت هاي سرمايه­ گذاري و توسعه پايدار سواحل مكران در تهران برگزار مي­ شود، اظهار داشت: قطعا اين همايش فرصت بسيار مناسبي براي سرمايه­ گذاران بخش خصوصي داخلي و خارجي خواهد بود تا از نزديك با فرصت­ هاي بي­نظير منطقه در حوزه­ هاي نفت و گاز و پتروشيمي، ترانزيت و حمل و نقل گردشگري و توسعه شهرهاي جديد و ... آشنا شوند.
دبير ستاد توسعه سواحل مكران با اشاره به برنامه­ های دولت دوازدهم براي معرفي فرصت­ هاي سرمايه­ گذاري اين منطقه به سرمايه­ گذاران افزود: با عنايت به تاكيدات مقام معظم رهبري (مدظله العالی)در خصوص توسعه سواحل مكران و برنامه­ هاي کلان دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی، مطالعات طرح جامع پهنه­ بندي منطقه انجام و پروژه­ هاي خوبي در حوزه­ هاي اقتصادي، اجتماعي در طول منطقه تعريف شده است.
وی افزايش ظرفيت پذيرش و ترخيص بار بندر شهيد بهشتي از 2.5 ميليون تن به 8.5 ميليون تن، افتتاح فرودگاه دو منظوره جاسك و ... را از جمله پروژه­ های به بهره­ برداري رسيده در سال جاری برای توسعه سواحل مکران اعلام کرد و گفت: دولت اقدامات ارزشمندی برای توسعه این سواحل در دست اقدام دارد که امیدواریم این پروژه­ ها، زمینه حضور سرمایه­ گذاران را در منطقه فراهم کند.
گفتنی است وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از پیشگامان توسعه و آبادانی سواحل مکران است، به گونه ای که در سال 1394 و در مراسم کلنگ زنی یکی از واحدهای پتروشیمی شهرک پتروشیمی مکران در منطقه آزاد چابهار، وزیر دفاع وقت سرمایه گذاری در توسعه مکران را دقیقا مطابق دکترین دفاعی کشور بیان نمود و گفت ایجاد اشتغال و ارتقای شاخص های رفاه از ملزومات امنیت پایدار است که هدف عالی دکترین دفاعی کشور می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار