عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سرعت طرح‌های توسعه‌ای در سواحل مکران و به‌ ویژه چابهار کند است و متناسب با توصیه و حساسیت رهبر معظم انقلاب نیست.
کد خبر: ۵۵۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ 13 January 2018

سردار احمد وحیدی اظهار داشت: چابهار می‌تواند محور تعاملات اقتصادی ملی و بین‌المللی قرار گیرد و ایران می‌تواند همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خود را  از مسیر بندر چابهار  تحقق بخشد چرا که تنها بندر اقیانوسی ایران مطئمن‌ترین راه و کریدور برای دسترسی کشورهای آسیای‌ میانه و افغانستان، هند و کشورهای حوزه اقیانوس هند به بازارهای یکدیگر است.

وی افزود: وجود 320 کیلومتر مرز آبی در امتداد سواحل مکران،‌‌ 11 ‌بندر ماهگیری و جایگاه تخلیه صید،‌ 2 بندر منحصر به‌ فرد با قابلیت پهلوگیری کشتی‌های غول‌پیکیر و زمین‌های کشاورزی و شیلاتی مناسب برای پرورش میگو تنها بخشی از ظرفیت‌های بی‌نظیر چابهار و سواحل مکران است که باید متناسب با نگاه توسعه‌ای رهبر معظم انقلاب به آنها پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: سرعت طرح‌های توسعه‌ای در سواحل مکران و به‌ ویژه چابهار کند است و متناسب با توصیه و حساسیت رهبر معظم انقلاب نیست که امیدواریم با طرح‌ها و برنامه‌های جهشی، عقب افتادگی‌ها جبران شود و چابهار نقش بین‌المللی خود را در تعاملات اقتصادی به خوبی ایفا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار