کد خبر: ۵۵۴۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰ 18 January 2018

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: صنعت گردشگری مسیر رو به رشد خود را طی می کند و می‌توان گفت آینده گردشگری در سیستان و بلوچستان بسیار امیدوارکننده است.

مجتبی میرحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: با توجه به این که غذاهای محلی نشان‌دهنده فرهنگ هر منطقه است باید در سفره‌خانه‌های سنتی جایگاه بیشتری داشته باشند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: امروزه با توجه به زمان طولانی اشتغال، شهرنشینی و کمبود وقت، خانواده‌ها به سمت غذاهای آماده و فست‌فود تمایل پیدا نموده‌اند و این امر باعث به خطر افتادن سلامت آنها می‌شود، به همین دلیل ارائه غذاهای محلی توجه به سلامت جامعه است و باید بیشتر از غذاهای محلی در رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی استفاده شود.

وی با بیان اینکه سفره گردشگری بدون غذاهای محلی معنا ندارد، گفت: کار گردشگری، کار با انسان‌هاست و دشواری آن به این دلیل است که باید برای هر گردشگر، ایده جدیدی داشته باشیم به همین منظور ایده‌ها و خلاقیت‌های مختلفی نیاز داریم که بتوانیم نگاه گردشگران را با خود همراه سازیم.

میرحسینی با اشاره به اینکه در گردشگری به نگاه‌های نو نیاز است، بیان کرد: بخش خصوصی با طراحی فضا، به‌کارگیری نیروهای مجرب و تنوع بخشیدن در ارائه محصول با استفاده از خلاقیت نقش اصلی را در این زمینه ایفا می‌کند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: سال 94 در زاهدان فقط یک سفره‌خانه سنتی وجود داشت که درسال 96 این تعداد به 6 سفره‌خانه رسیده و این افزایش در تمامی بخش‌های گردشگری قابل مشاهده است و به این معنی است که صنعت گردشگری مسیر رو به رشد خود را طی می کند و می‌توان گفت آینده گردشگری در سیستان و بلوچستان بسیار امیدوارکننده است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد تاسیسات گردشگری با توجه به المان‌های منطقه علاوه بر تنوع‌بخشی به جاذبه‌ها درمقصد، می‌تواند در فرهنگ هر منطقه نقش بسزایی ایفا کند بنابراین در کنار سایر ظرفیت‌های استان باعث جذب گردشگر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار