تابناک مرکزی: مدیر کل پدافند غیر عامل استان مرکزی از ممنوعیت ورود بدون مجوز مرغ و تخم مرغ به استان مرکزی خبرداد.
کد خبر: ۵۵۵۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵ 21 January 2018

به گزارش تابناک مرکزی، مجید عسگری مدیر کل پدافند غیر عامل استان مرکزی در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان استانداری مرکزی در اراک گفت: در این جلسه مقرر شد تمامی دستگا‌های نظارتی و اجرایی مرتبط از ورود هرگونه  مرغ و تخم مرغ از استان‌های دیگر به استان مرکزی جلوگیری کنند؛ مگراینکه با مجوز و نظارت دام پزشکی صورت گیرد.

عسگری افزود: در هفدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان استان مرکزی همچنین مقرر شد دامپزشکی و محیط زیست و جهاد کشاورزی استان بر همه مسائل تولید و توزیع این محصولات نظارت داشته باشند و نیروی انتظامی هم از ورود بار‌های غیرمجاز جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: شهرداری‌ها نیز موظف شده اند به همراه دیگر دستگاه‌های مرتبط پرنده فروشی‌های غیر مجاز را پلمپ کرده و پسماند‌ها را سریعتر به محل تخلیه و دفن انتقال و سگ‌های ولگرد را نیز جمع آوری کنند.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان مرکزی با بیان اینکه مورد خاصی مبنی بر بیماری مشترک پرندگان و انسان در استان مشاهده نشده است ادامه داد: چند مورد آلودگی مرغ و تخم مرغ بوده که قبل از ورود به بازار معدوم شده است.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار