مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: سهمیه و تعهد اشتغالزایی بنیاد شهید لرستان در سال جاری تا کنون بیش از 85 درصد تحقق یافته است.
کد خبر: ۵۵۵۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳ 21 January 2018
مراد روشنی مدیرکل بنیاد شهید لرستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: در سال جاری 563 نفر سهمیه اشتغالزایی برای بنیاد شهید لرستان در نظر گرفته شده که تاکنون بالغ بر 85 درصد آن محقق شده است.

وی عنوان کرد: پیش‎بینی می‎شود که تا پایان سال علاوه بر تحقق 100 درصدی سهمیه یاد شده، حتی بیش از آن نیز محقق و عملیاتی شود.

این مسوول در خصوص استخدام خانواده‎های ایثارگران بیان کرد: بخشی از آن سالانه در قالب استخدام دولتی از طریق برگزاری آزمون توسط سازمان سنجش انجام و سهم 25 درصدی جذب خانواده‎های ایثارگران رعایت می‎شود.

روشنی تاکید کرد: متأسفانه در بخش دیگر استخدام‎ها شامل استخدام نیروهای شرکتی، پاره وقت، قراردادی و بخش خصوصی نه تنها در لرستان که در دیگر نقاط کشور نیز سهمیه 25 درصدی جذب خانواده‎های ایثارگران رعایت و محقق نمی‎شود.

وی با اشاره به اینکه پس از پیگیری‎های مکرر برخی دستگاه‎های اجرایی لرستان سهمیه‎ای را برای استخدام خانواده‎های ایثارگران در نظر گرفته‎اند، افزود: موضوع محقق نشدن سهمیه استخدام ایثارگران به استاندار لرستان منعکس و در دیدارهای شهرستانی وی با خانواده‎های شهدا نیز این موضوع کاملا محرز شده است.

مدیرکل بنیاد شهید لرستان تاکید کرد: پس از آن نامه‎ای از طرف مدیریت ارشد استان به مدیران دستگاه‎های اجرایی و اعضای شورای اداری با موضوع ضرورت رعایت این سهمیه ابلاغ و ارسال شد.

روشنی ادامه داد: همچنین کمیته‎ای به ریاست رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان لرستان تشکیل شده و موضوع تحقق سهمیه اشتغال خانواده‎های ایثارگران توسط آن کمیته در حال پیگیری است، به طوریکه با پیگیری‎های انجام شده سهمیه‎ای برای 75 نفر از فرزندان شهدا در بخش خدمات در اداره کل آموزش و پرورش استان تعیین و زمینه جذب آنها فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه رایزنی‎ها با دستگاه‎های اجرایی استان لرستان در حال انجام است، اضافه کرد: به دنبال اجرای قانون سهمیه حداقل 25 درصد استخدامی جامعه ایثارگری بوده و چیزی فراتر از قانون مطالبه نمی‎کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: بر این اساس خواهان اجرای این قانون و تخصیص 25 درصد از سهمیه استخدام دستگاه‎های اجرایی، بخش خصوصی و جذب نیروهای قراردادی، شرکتی و پاره وقت هستیم که حق قانونی ایثارگران و خانواده‎های آنان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار