در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان قم از برخی کارشکنی‌های بانک‌های عامل استان در زمینهٔ ارائه تسهیلات انتقاد و بر بهبود رتبه ۲۵ استان قم در پرداخت تسهیلات اشتغال در بین استان‌های دیگر تأکید شد.
کد خبر: ۵۵۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴ 22 January 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با حضور سید مهدی صادقی و مدیران دستگاه‌های مختلف استان در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد.


در این جلسه استاندار قم با اشاره به‌ضرورت افزایش تعامل بین دستگاه‌های مختلف استان برای رونق اشتغال، اظهار داشت: با مقایسه‌ای کوتاه می‌توان پی برد که جا برای تعامل بیشتر بین دستگاه‌های استان وجود داشته و در این زمینه از برخی استان‌ها عقب هستیم.


سید مهدی صادقی با بیان اهمیت طرح‌ریزی برنامه‌های جامع برای ایجاد میل و رغبت در بین دستگاه‌های مختلف استانی افزود: باید به وضعیت قابل قبولی در زمینهٔ تعامل در بخش اشتغال حرکت کرد که این مهم نیز به‌نوبه خود نیازمند طراحی طرح‌های بوده که برای طرفین قابل انتفاع و سود باشد.


وی ظرفیت قابل‌توجه بانک‌های استان را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: باید در چهارچوب یک روش منطقی سمت و سویی را در زمینهٔ اقتصادی دنبال کرد که از ظرفیت بانک‌های استان بهترین استفاده صورت پذیرد.


قم رتبه 25 کشور در پرداخت تسهیلات اشتغال است


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: رسته‌های شغلی که در استان با کارشناسی‌های انجام‌گرفته مشخص‌شده بود بعد از ارجاع به تهران و بررسی‌های بیشتر، متأسفانه با تغییرات و محدودیت‌های روبه‌رو شده که به‌ هیچ‌عنوان متناسب با نیازهای اشتغال در قم نیست.


محمود سیجانی ادامه داد: باید کارگروه اشتغال استان طرح‌هایی را تصویب کند که در داخل استان قدرت اجرایی داشته و به تهران ارجاع داده نشود تا دچار برخی محدودیت‌های اجرایی شود.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم نیز در بخشی از این جلسه عنوان کرد: روند پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها برای کسانی که توسط کمیته امداد معرفی می‌شوند با روند کندی روبه‌رو بوده است.


اکبر میرشکار تصریح کرد: 132 میلیارد تومان طرح در طول سال جاری به یکی از بانک‌های عامل استان معرفی‌شده  که تا پایان دی‌ماه برای 700 نفر از این افراد اعتباری بالغ‌بر 140 میلیارد بوده در نظر گرفته‌شده است.


وی با انتقاد از برخی کارشکنی‌های بانک‌های عامل استان در زمینهٔ ارائه تسهیلات عنوان کرد: استان قم در معرفی افراد و طرح‌های مختلف به بانک رتبه نخست کشور را داراست اما در زمینهٔ پرداختی رتبه 25 کشور را داراست.


چاپ و نشر و فرش دستباف از اولویت‌های اشتغال و کارآفرینی استان قم هستند


مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان برخی دیگر از مهم‌ترین اولویت‌های کارورزی و اشتغال استان قم تأکید کرد: سوهان یکی دیگر از مهم‌ترین اولویت‌های استان در زمینهٔ کارورزی بوده که ظرفیت‌های بالایی نیز در این زمینه در استان قم وجود دارد، همچنین صنعت چاپ و نشر، فرش دستباف و کفش نیز ازجمله مهم‌ترین اولویت استانی بوده که در کارگروه اشتغال کشور تأیید و برای اجرا به استان معرفی‌شده است.


مصطفی کاویانی با اشاره به اهمیت کارگروه اشتغال استان ادامه داد: کارگروه اشتغال استان به ریاست استاندار و با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط شکل‌گرفته تا سهم تسهیلات 71 میلیارد تومانی استان را در زمینهٔ کارآموزی و اشتغال را به‌درستی و با منطق درستی در سطح استان قم هدایت کند.


مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان قم با تأکید بر اهمیت اجرای عدالت در تخصیص تسهیلات در نظر گرفته‌شده در زمینهٔ کارورزی ابراز کرد: برای عدالت در جانمایی طرح‌های کارآفرینی استان کمیته ویژه‌ای در نظر گرفته‌شده تا سهم 71 میلیارد تومانی استان را  به‌درستی تقسیم شود.


کاویانی با بیان مهم‌ترین اولویت‌های تخصیص تسهیلات کارآفرینی در مناطق و بخش‌های مختلف استان تأکید کرد: تعداد جمعیت ساکن در آن منطقه و میزان افراد بیکار موجود دو  اولویت مهم واصلی استان در تخصیص تسهیلات کارآفرینی در استان بوده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار