سال گذشته پیست اسکی همدان با کج سلیقگی بهره‌بردار آن با تغییر نام مواجه شد از «تاریک‌دره» به «بهشت پنهان» تغییر نام داد، هرچند در آن زمان انتقاد‌هایی هم از سوی علاقمندان به کوهنوردی و اسکی شد، اما انگار زور آقایان بیشتر بود این نام جعلی بر سر تابلو‌های راهنمای پیست همدان نصب شد.
کد خبر: ۵۵۵۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 22 January 2018

چند سالی است که پیست اسکی همدان با نام عجیب و غریب «بهشت پنهان» در حال فعالیت است که مشخص نیست چرا و چگونه این نام برای تاریک‌دره همدان انتخاب شده است.

 به گزارش فارس، پیست اسکی همدان که سومین پیست بین‌المللی کشورمان است در دامنه کوه تاریک‌دره واقع شده است، از سال ۱۳۶۴ که این پیست به طور رسمی آغاز به کار کرده است به نام «تاریک‌دره» معروف است.

قلهٔ تاریک‌دره یکی از قله‌های کوهستان الوند است و ۳۳۱۴ متر ارتفاع دارد. جادهٔ قدیمی همدان ـ. تویسرکان معروف به جادهٔ شاهی از طریق دره گنج‌نامه از قلعه تاریک‌دره، چهار قله و گردنه تویسرکان ختم می‌شود؛ یال شمالی گردنه به کلاغ‌لان و یال جنوبی آن به قلهٔ تاریک‌دره و چشمه فرشه می‌رسد. نامگذاری تاریک‌دره، به خاطر جهت شمالی- جنوبی بودن دره و طلوع دیرهنگام و غروب زودهنگام خورشید در این دره است. همین امر موجب می‌شود تا برف‌های این دره در سایهٔ بیشتری قرار داشته باشند.

در دامنه این کوه با توجه به داشتن شیب استاندارد باعث شد تا در سال ۱۳۶۴ به طور رسمی به عنوان یکی از پیست‌های اسکی کشور فعالیت خود را شروع کند و به مرور زمان تا جای پیش رفته است که امروز از یک دستگاه تل‌اسکی، یک دستگاه تلی‌سیژ و از مراکز رفاهی مانند مدرسه اسکی، رستوران، خوابگاه و ... سود می‌برد.

این پیست با یک‌هزار و ۶۰۰ متر طول قابلیت برگزاری مسابقات اسکی روی چمن و برف را در تمام فصول سال دارد و به نوعی یکی از پیست‌های مهم کشور برای برگزاری مسابقات و تمرینات اسکی‌سواران است.

بهشت پنهان از کجا آغاز شد؟

سال گذشته پیست اسکی همدان با کج سلیقگی بهره‌بردار آن با تغییر نام مواجه شد از «تاریک‌دره» به «بهشت پنهان» تغییر نام داد، هرچند در آن زمان انتقاد‌هایی هم از سوی علاقمندان به کوهنوردی و اسکی شد، اما انگار زور آقایان بیشتر بود این نام جعلی بر سر تابلو‌های راهنمای پیست همدان نصب شد.

بهره‌بردار خصوصی پیست اسکی همدان با اشاره به تغییر نام این پیست، اظهار کرد: با صحبت‌هایی که با اداره کل ورزش و جوانان کرده بودیم در راستای تبلیغات و جذب گردشگر از ابتدای سال ۹۴ این پیست با نام بهشت پنهان کار خود را آغاز کرد.

محمدرضا عسگری بیان کرد: نام تاریک‌دره همدان برای این پیست ثبت شده بود و تغییر نام آن تنها برای جذب گردشگر انتخاب شد تا از این روش بتوان در امر توریسم ورزشی فعالیت بهتری داشت.

اما بعد از گذشت این مدت تمامی مردم و ورزشکاران باز هم این پیست را با نام قبلی‌اش بهشت پنهان می‌شناسند، اما هنوز این نام مجعول بر روی تابلو‌های راهنمای پیست و حتی ابتدای دره وجود دارد و می‌طلبد که مسئولان ورزش استان و هیأت اسکی دوباره هویت این پیست اسکی و دره زیبای تاریک‌دره را به آن برگردانند.

تاریک‌دره دوباره روی تابلو‌های نقش می‌بندد

سرپرست هیأت اسکی همدان با اشاره به وضعیت نام پیست اسکی همدان، اظهار کرد: متأسفانه در گذشته پیمانکار یا بهتر بگوییم بهره‌بردار خصوصی این پیست، نام این مجموعه را تغییر داد.

عارف اعلایی بیان کرد: این وظیفه هیأت قبلی بوده است که پس از بازپس‌گیری مجدد مجموعه از بخش خصوصی باید تابلو‌هایی که با نام بهشت پنهان بوده‌است را جمع آوری می‌کرد.

وی افزود: درصدد هستیم که در اولین فرصت در تابلو‌های راهنمای پیست و ورودی مجموعه، نام «تاریک‌دره» را به جای بهشت پنهان جایگزین کنیم.

سرپرست هیأت اسکی همدان اضافه کرد: این پیست در دامنه کوه تاریک‌دره واقع است و نباید به همین راحتی نام آن تغییر پیدا کند، زیرا نام تاریک‌دره در بین همه اهالی اسکی و کهنوردان استان و کشور مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: ظرف مدت روز‌های آینده دوباره نام تاریک‌دره که هویت اصلی این مجموعه است را در همه تابلو‌ها و اماکن موجود درج خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار