مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد
١٤ فیلم راه یافته به بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر همزمان با تهران از ١٣ تا ٢٢ بهمن هر کدام در سه نوبت در ٢ سالن سینما اشراق و هلال زاهدان اکران می شود.
کد خبر: ۵۵۹۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ 31 January 2018

به گزارش تابناک حسین مسگرانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همچنین بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، چهار فیلم کودکان و نوجوانان نیز به صورت همزمان با دیگر فیلم ها صبح ها در ٢ سالن سینمایی زاهدان اکران خواهد شد.
وی افزود: مراسم افتتاحیه نمایش فیلم فجر در زاهدان ١٣ بهمن و مراسم پایانی این جشنواره نیز ٢٢ بهمن همراه با جمع بندی نظرسنجی مردمی در رابطه با فیلم های اکرانی برگزار می شود.
وی سطح و تنوع فیلم های جشنواره امسال فیلم فجر را متوسط رو به بالا ارزیابی کرد و گفت: دفاع مقدس، داعش، مسائل خانوادگی و طنز از جمله محورهای مورد نظر فیلم های تولیدی برای جشنواره فیلم فجر امسال است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: قیمت بلیط برای هر نفر ٥٠ هزار ریال تعیین شده است و بر اساس برنامه ریزی برای گروههای مختلف از جمله دانشجویان، خانواده شهدا و ایثارگران و اصحاب فرهنگ و هنر تخفیف ویژه اعمال می شود.
مسگرانی اظهار داشت: تلاش داریم فیلم سینمایی شعله ور که به کارگردانی حمید نعمت الله و حمایت بنیاد فارابی در منطقه سیستان تولید شده در آیین افتتاحیه یا اختتامیه فیلم فجر در زاهدان به روی پرده سینما برود.
وی با تاکید بر حرکت در مسیر معرفی چهره واقعی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بنیاد فارابی از فیلم هایی که در این استان تولید شود حمایت ویژه می کند و مجوز تولید چهار فیلم سینمایی در این نقطه از ایران اسلامی صادر شده و در حال ساخت است.
وی افزایش مخاطب سینما، فراهم سازی فضای فیلم سازی و ارتقای سالن های سینما را از مهمترین دستاوردهای اکران فیلم فجر در زاهدان عنوان کرد و گفت: هم اکنون ٢ سینمای ثابت در زاهدان، یک سینمای ثابت در زابل و یک سینمای ثابت در چابهار وجود دارد و ٢ سینمای سیار با دستگاه مجهز نیز در زهک و ایرانشهر فعالیت می کند و تلاش داریم در شهرستان های نیکشهر، خاش، سراوان، سرباز و کنارک نیز سینمای سیار فعال شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نشست استانی جشنواره شعر فجر، جشن های پیروزی انقلاب اسلامی، نمایشگاه های کتاب و هنرهای تجسمی، نشست های شعر انقلاب، اجرای نمایش های خیابانی، برپایی موسیقی و سرودهای انقلابی از شاخص ترین برنامه های فرهنگی و هنری ویژه دهه فجر در استان است.
مسگرانی افزود: حدود ٨١ عنوان برنامه فرهنگی و هنری توسط ادارات در شهرستان های سیستان و بلوچستان پیشنهاد شده و به نظر می رسد این آمار به ٢٠٠ عنوان برنامه نیز افزایش یابد.
بنا براین گزارش تعداد١٤فیلم از فیلم های فجر به صورت همزمان با تهران از ١٣ تا ٢٢ بهمن در زاهدان اکران می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار