طی 10 ماهه نحست امسال روی داد
مردم نیکوکار سیستان و بلوچستان در ده ماهه نخست سال جاری در سرفصل‌های مختلف نظیر صدقات، اکرام ایتام، زکات و کمک‌های مبتنی بر نیاز ۳۵ میلیارد و ۷۶۷ میلیون تومان به مددجویان و خانوارهای نیازمند این استان کمک کردند.
کد خبر: ۵۶۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۹ 03 February 2018

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان قائم مقام کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان در جلسه شورای مدیران به تشریح جزئیات برگزاری جشن نیکوکاری در این استان پرداخت.

وحید نجفی، قائم مقام کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان در این جلسه گفت: به منظور بسط و توسعه مشارکت‌های مردمی الزامات اجرایی برگزاری جشن نیکوکاری سال‌جاری با رویکرد توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه و احیای مسئولیت اجتماعی مبنی بر تامین نیازهای ضروری خانوارهای نیازمند تهیه و تدوین شده است.

وی افزود: اگرچه به همت امدادگران کمیته امداد و همکاری صدا و سیما، آموزش و پرورش و بسیج سازندگی در سنوات اخیر اقداما موثری صورت پذیرفته اما به لحاظ رفع نیازهای فقرا و نیازمندان و ضرورت همکاری با خیریه‌ها در شناخت بیشتر خیریه‌ها و تقسیم کار با آنها بنابراین بهره‌برداری جدی از تجربیات سال‌ها و همت دست اندرکاران اثربخشی این برنامه را در پی خواهد داشت.

قائم مقام کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت خیران فرهنگی، اجتماعی، مسکن ساز و شیوه‌های جدید جذب مشارکت‌های مردمی مهم و ضروری است، ادامه داد: نبود کارخانه و مراکز اقتصادی بزرگ در این استان سبب شده از ظرفیت خیران خارج استان از طریق دیدارهای چهره به چهره بهره‌مند شد.

نجفی با بیان اینکه ۹۸ درصد حامیان طرح اکرام ایتام این نهاد غیر بومی هستند، یادآورشد: همه امدادگران ادارات مختلف شهرستان‌های این استان نقش مهمی در همکاری با گروه‌های هدف مانند مدیران ادارات، اتحادیه های صنفی، شهرک های صنعتی و مدارس به منظور شناساندن وضعیت اقشار بی بضاعت و آگاه ساختن آنان از اهداف جشن دارند.

وی با اشاره به اینکه اداراتی که همکاری و کمک‌های بیشتری در جشن نیکوکاری سال‌جاری داشته باشند در آیینی تجلیل خواهند شد، افزود: در جشن نیکوکاری سال گذشته ۳۲۱ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی برای رفع بخشی از مشکلات خانوارهای نیازمند جمع آوری شد.
شایسته ذکر است؛ امسال جشن نیکوکاری روز چهارشنبه ۱۶ اسفند در مدارس سراسر استان سیستان و بلوچستان، ۱۷ اسفند در پایگاه‌های اصلی و روز ۱۸ اسفند در میعادگاه های نماز جمعه این استان برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار