شاگرد اول‌های دانشگاه‌های ایران از ابتدا تحصیلات عالی نداشته و کودکی سختی را پشت سر گذاشته اند اما با کسب رتبه های برتر به دانشگاه‌های برتر رفتند و برتر ماندند.
کد خبر: ۵۶۳۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴ 07 February 2018

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان صالح کردتمینی متولد ۱۳۷۲ در شهرستان میرجاوه به دنیا آمد و در خانواده‌ای مذهبی بزرگ شد اگرچه پدرش ریش سفید روستای تمین و بنگاه معاملات املاک داشت اما از نظر اقتصادی در مضیقه بودند و چرخ زندگیشان به خوبی نمی چرخید.

مدتی با برادرش و مادرش زندگی می‌کرد تا این که سرنوشت جور دیگری رقم خورد و پدرش دچار بیماری سرطان ریه شد به طوری که مجبور شدند تمام زندگی شان را بفروشند و صرف هزینه های درمانی پدر در خارج از کشور کنند .

بیماری چنان پیشرفت کرده بود که پدرش توان مقابله بر پیامدهای آن را نداشت تا اینکه صالح در مقطع پیش دانشگاهی بود که پدرش دار فانی را وداع گفت و غم سنگینی در زندگی آنهان نشست . مادرش نیز به علت مشکلات مالی و عاطفی دچار بیماری های آرتروز و روماتیسم شد.

وی مقطع دبستان شاگرد ممتاز روستایشان بود به گونه‌ای که معلم به پدرش پیشنهاد داد تا او را برای ادامه تحصیل به شهرستان زاهدان منتقل کنند و در نتیجه مقطع راهنمایی و دبیرستان را از خوابگاه دانش آموزی این شهرستان استفاده کرد.

این مددجوی موفق شهرستان ایرانشهر درباره عامل موفقیت خود گفت: با استعداد و تلاش و پشتکاری که داشتم البته در کنار بیماری پدر ، خیلی زود با امید خداوند متعال توانستم در کنکور سال ۹۰ رتبه ده هزار در رشته حسابداری دانشگاه ولایت ایرانشهر را کسب کنم.

وی افزود: غم و فقدان پدر باعث نشد که از تلاش دست بردارم و در سال آخر تحصیلی با معدل ۱۹ در مقطع کارشناسی از دانشگاه ولایت شهرستان ایرانشهر فارغ التحصیل شدم .

کردتمینی ادامه داد: من سعی می کردم که با برنامه جلو بروم به طوری که جزء استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان ، از دانشگاه های معتبر کشور ثبت نام کردم و اکنون دانشجوی ترم آخر مقطع کارشناسی ارشد رشته حسابداری هستم.

این دانشجوی نخبه تحت حمایت شهرستان ایرانشهر یادآور شد: همچنین کسب گواهینامه بین المللی در رشته حسابداری، گواهینامه آموزش پیشرفته COMFAR ، گواهینامه آموزش نرم‌افزارهای حسابداری، گواهینامه مقاله «بررسی عوامل موثر بر توسعه صادرات خرما در بخش ارایه پوستر و چاپ کامل در مجموعه مقالات همایش ملی خرما، تقدیرنامه از دانشگاه ولایت شهرستان ایرانشهر ، تقدیر نامه از وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، سردبیری گاهنامه دانشجویی«حسابدار جوان» از جمله افتخاران علمی من است.

وی عنوان کرد: مشکلات زیادی به منظور پرداخت هزینه های تحصیلی داشتم با آنکه به خوابگاه دانشگاه در مقطع کارشناسی به دلیل پرداخت نکردن اجاره بهاء ، بدهکار شدم اما در تابستان با کارگری بخشی از هزینه‌های خود را جبران می کردم.

کردتمینی با بیان اینکه تنها منبع درآمدمان یارانه نقدی و کمک های کمیته امداد است، گفت: تاکنون خانواده‌ام از خدمات فرهنگی ، تسهیلات کارگشایی ، کمک موردی ، بیمه روستایی و طرح اکرام این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

این مددجوی موفق شهرستان ایرانشهر افزود: برادرم نیز جزء دانشجویان ممتاز و ترم سوم کارشناسی مهندسی مواد و متالوژی در دانشگاه سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل است و قصد داریم تحصیلاتمان را انجام دهیم تا فرد مفیدی برای جامعه و کشور خود باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار