کد خبر: ۵۶۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱ 10 February 2018

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: کنگره بین‌المللی فیزیولوژی یکی از قدیمی‌ترین کنگره‌های علمی ایران است که 26 تا 29 بهمن ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی چابهار برگزار می‌شود.

محمودرضا میری در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان، اظهار کرد: کنگره بین‌المللی فیزیولوژی یکی از قدیمی‌ترین کنگره‌های علمی ایران است که 26 تا 29 بهمن ماه در سالن همایشهای بین‌المللی چابهار برگزار می‌شود.

وی افزود: این کنگره از 46 سال پیش تا کنون هر دو سال یک بار برگزار شده و برای اولین بار امسال در استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در شهریورماه سال 94 سیستان و بلوچستان برای میزبانی این کنگره داوطلب شد و در رقابت با استان تهران موفق به دریافت میزبانی این کنگره گردید.

وی ادامه داد: در این کنگره که به مدت 4 روز و با حضور برجسته‌ترین دانشمندان کشور آمریکا که ایرانی نیز هستند برگزار می‌شود و 130 سخنران دارد که 14 نفر آنها سخنرانان کلیدی این کنگره هستند.

میری گفت: 765 مقاله علمی به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که 89 مقاله متعلق به اعضای هیات علمی و دانشگاه‌های استان است.

وی بیان کرد: امسال که سیستان و بلوچستان مقصد گردشگری ایرانیان است توانستیم هزار نفر گردشگر را وارد استان کنیم و این یک ظرفیت استثنایی برای معرفی استان خواهد بود.

میری اضافه کرد: 4 سمپوزیوم اختصاصی با موضوعات مختلف در جریان این کنگره صورت می‌گیرد که یکی موضوع ریزگردهاست که موجب آزار مردم استان شده و دیگری موضوع اعتیاد است.

وی گفت: اولین جراحی چشم و جراحی مغز در شهر سوخته سیستان صورت گرفته ولی اکثر ایرانیان به این موضوع آگاه نیستند و این کنگره فرصتی است تا ظرفیت‌های این استان را معرفی کنیم و نگاهی که به این استان وجود دارد تغییر یابد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار