پرونده بنیتا برای پرداخت تفاضل دیه از بیت‌المال و اجازه اجرای حکم در ملأ‌عام به دفتر رئیس قوه قضاییه ارسال شد.
کد خبر: ۵۶۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 17 February 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ 29 تیر امسال کودک هشت ماهه‌ای به نام بنیتا در حالی که سوار خودروی پدرش در محله مشیریه تهران بود، از سوی سارقی ربوده شد. هشت روز از این ماجرا گذشت و جسد او داخل خودرو در حالی که سارقان آن را حوالی مامازند پاکدشت رها کرده بودند، کشف شد.

در مرحله بعدی تحقیقات، یکی از سارقان اعتراف کرد کودک را داخل خودرو رها کرده که همین باعث شده او به دلیل گرما، تشنگی و گرسنگی فوت کند.

متهمان شهریور امسال در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند. محمد که عامل جنایت بود به قصاص و حبس محکوم شد. با اعتراض متهم، پرونده به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد که حکم مجازات در شعبه 15 دیوان عالی کشور تائید شد.

این در حالی بود که خانواده بنیتا چند روز پیش در دادسرای جنایی تهران حاضر شد و از محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران درخواست کرد تفاضل دیه‌ای که قراراست برای اجرای حکم بپردازند، از بیت‌المال پرداخت شود‌. با توجه به این درخواست و برهم خوردن نظم عمومی جامعه و امنیت اجتماعی پس از این قتل، قرار شد حکم قصاص قاتل در ملأ‌عام و همان محله مشیریه اجرا شود‌. به همین خاطر پرونده برای بررسی درخواست پرداخت تفاضل دیه از بیت المال و نیز استیذان اجرای حکم، به دفتر رئیس قوه قضاییه ارسال شد تا بعد از تائید درخواست و ارسال پرونده به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران، حکم عامل جنایت در ملا‌ء‌عام به اجرا در آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار