کد خبر: ۵۶۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰ 18 February 2018

ایسنا نوشت: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: با وجود تداوم تجسس‌ها در طول ساعات گذشته، هنوز امکان پیدا کردن لاشه هواپیمای سقوط کرده به وجود نیامده است.

رضا جعفرزاده تصریح کرد: با وجود آنکه شرایط آب و هوایی منطقه اوضاع را برای تجسس بسیار دشوار کرده، اما تیم‌های بررسی در محل حضور دارند و به دنبال پیدا کردن لاشه هواپیما هستند. این عملیات در شب نیز ادامه خواهد داشت هرچند به دلیل کاهش دید احتمال دارد که تنها به شکل زمینی ادامه یابد.

به گفته وی، تا زمان پیدا شدن لاشه هواپیما بررسی‌ها ادامه پیدا می‌کند و امشب نیز این روند تداوم خواهد یافت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که آیا هواپیمای سقوط کرده در فهرست هواپیماهای اورهال شده قرار داشته؟ نیز گفت: این موضوع طبیعی است که هواپیماهای با سن بالا برای تداوم پروازهایشان با تعمیرات اساسی روبه‌رو شوند و پرداختن به این موضوع که آیا این هواپیما اورهال شده یا نه بیشتر یک بحث حاشیه‌ای است.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: سخن گفتن درباره علل این حادثه نیاز به انجام بررسی‌های دقیق در ابعاد مختلف دارد و تا آن زمان صحبت‌های مطرح شده تنها گمانه‌زنی‌هایی است که تا زمان اعلام نشدن از سوی منابع رسمی، تایید نمی‌شود.

هواپیمای ATR۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان که صبح امروز تهران را به مقصد یاسوج ترک کرده بود، در حوالی سمیرم اصفهان سقوط کرد. شرایط بد آب و هوایی و کوهستانی بودن منطقه باعث شده که هنوز تیم‌های تجسس و نجات محل دقیق سقوط هواپیما را مشخص نکنند.

با توجه به اینکه این تیم‌ها در محل سقوط حاضر نشدند، هنوز سرنوشت دقیق مسافران این هواپیما مشخص نیست هرچند با توجه به شنیده شدن صدای انفجار و احتمال بالای برخورد این هواپیما به رشته‌ کوه‌های دنا، احتمالا تمام ۶۶ سرنشین این هواپیما جان باخته‌اند.

رییس جمهور در پیامی وزیر راه و شهرسازی را به عنوان مسئول بررسی این حادثه مشخص کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار